Woltox Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg skal altså lage en treningsplan på skolen, har funnet fram dette; Men er det noe jeg burde endre på, er utholdenhet og styrke vi skal drive men, uten apparater/utstyr eller med "spillere", i 1time (60min). Må nevne at jeg ikke er i topp form. Styrke; Armhevinger; Trener armbøyere, armstrekkere og brystmuskler primært. Sekundært trenes stabiliserende styrke i kjernemuskulatur rundt hofteleddet. Kan også utføres på knær, tær og eksplosivt. Situps; Trener rette og skrå bukmuskler. Utføres med korsryggen i bakken, rull opp i skulderpartiet. Utføres øvelsen med rotasjon trenes de skrå bukmusklene primært. Utføres øvelsen uten rotasjon trenes de rette bukmusklene primært. Planken; Trener stabiliserende kjernemuskulatur rundt hofteleddet. Kan også utføres på knær eller tær. Fuglehund; Trener stabiliserende muskulatur rundt hofteledd og skulderledd. Utføres ved diagonalløft av hender og føtter. Det er viktig å unngå svai i ryggen. Dips; Trener armstrekkere primært. Sekundært trenes stabiliserende styrke i muskulatur rundt skulderledd. Utføres med skulderbreddes avstand mellom hendene. For å senke/tilpasse belastningen kan man hjelpe til med beina. Utholdenhet; Fra 5-7 min jogge. 30min jogge. 2 forskjellige (skole og hjemme) Utøying jeg trur er riktig; (30sek hver) Innover førende hofteledd Utover førende hofteledd Ankel strekkeren Store bryst muskel/armbøyer Bred ryggmuskel og trehodet armstrekkeren Firehodete knestrekkeren Noen som kan komme med inspill? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Mangler bein- og ryggtrening Styrketreningen er jo bare to brystøvelser og masse core. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Vet du om noen øvelser som er bra for det du nevnte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå