frankhaugen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Litt lei av å vente på andre biler i trafikken, særlig de jeg ikke hadde behøvd å vente på hvis de bare brukte blinklyset. Jeg skjønner at det ikke er kult for gutter på 18 å bruke blinklyset, mitt spørsmål er hvor gamle må de fleste gutter bli, før de skjønner at bruk av blinklys gir bedre flyt i trafikken så de "gir etter" på dette? 20 år? 19? Wait what?? Jeg har erfart at det er de mer voksne som ikke bruker blinklysene, akkurat somom vi kan gjette hva de vil i trafikken -frank Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har alltid brukt blinklys, for jeg ser selv hvor praktisk det er å vite hvor andre i trafikken. Utrolig hvor mye unødvendig stopping, og elendig flyt det blir når det er såpass mange som gir blaffen. Alle kan glemme, og de skjer også meg, men det er heldigvis svært sjelden. Jeg har selv ingen spesiell aldersgruppe jeg ser som gir blaffen. Det går helt på person. Men det er forbløffene mange som ikke bruker det. De er ikke snakk om å glemme en sjelden gang, men det er aldri i bruk. ALDRI! Jeg har spekulert lenge på hva det er som gjør det så vanskelig å bruke. Det er ikke kostbart, det er standard på alle biler, og det krever ingen store fysiske grep. Er det ren latskap? Er det flaut? Uansett, så synes jeg det er påtide å fokusere på blinklysbruk. Fartskontroller er det nok av. Folk som overhode ikke bruker blinklys burde mistet lappen for godt. Det viser at de gir totalt blaffen i alle andre på veien. Og er krever det for mye fysisk aktivitet å flytte på en hendel, så burde legen dems inndra sertifikatet pga meget dårlig helsetilstand. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hodet mitt sa nettopp til meg: Blinklyslogg på alle biler. Forteller når det har vært i bruk, sikkert elendig idé da, men men. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Har forøvrig vært et par kontroller i rundkjøringer rundt om i Bergen for å kontrollere nettopp blinklysbruk hos folk. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Mener bota for manglende signal i rundkjøring er 2000kr. Har selv stått ved en rundkjøring engang jeg ventet på buss og telte opp alle som passerte som ikke brukte blinklys. De 15 minuttene jeg stod der kunne staten ha dratt inn mellom 80-100k.. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Bruker blinklys mer enn jeg ikke bruker det, med stor margin. Hører med sjeldenhetene, men var mye flinkere på lettmotorsykkel enn med bil må jeg innrømme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå