Morro Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Litt lei av å vente på andre biler i trafikken, særlig de jeg ikke hadde behøvd å vente på hvis de bare brukte blinklyset. Jeg skjønner at det ikke er kult for gutter på 18 å bruke blinklyset, mitt spørsmål er hvor gamle må de fleste gutter bli, før de skjønner at bruk av blinklys gir bedre flyt i trafikken så de "gir etter" på dette? 20 år? 19? 4 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Bruker ALLTID blinklys helt fra dag 1 med mopedlappen og så med bil. 1 Lenke til kommentar
Morro Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Ja fint, da skjønner du sikkert også hva slags tøffinger jeg tenker på haha... Vet jo at det ikke gjelder alle da. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Min erfaring er at enten lærer man seg det, eller så gjør man det ikke. Og da har alder og kjønn fint lite og si. 1 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg har mer erfaring av at gamlinger som har kjørt bil i 30+ år er sløve og ikke gidder å slenge på bliklyset 9 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 De har vel ikke skifta blinklysolje, så de virker vel ikke. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Litt lei av å vente på andre biler i trafikken, særlig de jeg ikke hadde behøvd å vente på hvis de bare brukte blinklyset. Jeg skjønner at det ikke er kult for gutter på 18 å bruke blinklyset, mitt spørsmål er hvor gamle må de fleste gutter bli, før de skjønner at bruk av blinklys gir bedre flyt i trafikken så de "gir etter" på dette? 20 år? 19? Det der tror jeg ingenting på. Jeg er 18 år og bruker alltid blinklys. Jeg kan glemme det en sjelden gang, dog. Jeg tviler på at det er så mange som holder seg for kul til å bruke blinklys. Man kan glemme, og kanskje de nye traffikantene er mer glemsomme enn andre... kanskje. Men jeg ser like ofte middelaldrende menn og kvinner som glemmer blinklys, som unge mennesker. Lenke til kommentar
Morro Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Det er jo riktig at mange andre er sløve også selvfølgelig. Mente ikke å ramme en hel aldersgruppe heller, men av de jeg har lagt merke til så er ungdom så overrepresentert at det må være bevisst å ikke blinke, for så å begynne med det på et eller annet tidspunkt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Min erfaring er at enten lærer man seg det, eller så gjør man det ikke. Og da har alder og kjønn fint lite og si. Tror det har fint lite med å lære seg det eller ikke. Etter noen uker med kjøring under opplærling blir det rutine. Den er det mange som aktivt legger fra seg når de får lappen. Det som ikke er kult er å ikke blinke. Utrolig mange som ikke blinker ut av rundtkjøringer, spesielt om de skal ut første til høyre, det er de mest irriterende spør du meg... Blinker forøvrig alltid. Endret 22. januar 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Litt lei av å vente på andre biler i trafikken, særlig de jeg ikke hadde behøvd å vente på hvis de bare brukte blinklyset. Jeg skjønner at det ikke er kult for gutter på 18 å bruke blinklyset, mitt spørsmål er hvor gamle må de fleste gutter bli, før de skjønner at bruk av blinklys gir bedre flyt i trafikken så de "gir etter" på dette? 20 år? 19? Sitter heller med inntrykket av at det er forvirrede damer og menn i 35-50 års alderen som ikke blinker. Det er tydeligvis viktigere å snakke i mobiltelefon eller mate ungene enn å kjøre saklig i trafikken. Det er også viktig å påpeke at blinklys bør være på FØR man begynner nedbremsing Endret 22. januar 2012 av radivx Lenke til kommentar
Morro Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Stedets rånere vil garatert ikke bli sett med å bruke blinlys. De er veldig unge. Om noen år så er de fleste av dem ferdige med råningen. Jeg tror de er like gode sjåfører som andere, når de vil... At de fleste av dem vil begynne å bruke blinklys (min påstand), hvis det da ikke henger sammen med alder, kan det ha noe med råning å gjøre?? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) ikke bruk blinklys for ofte. kan gå tom for blinklysolje :!: neida. hender i perioder at jeg selv kan være sløv med bruk av blinklys men som oftes bruker jeg det. og jeg irriterer meg ikke over andre når de ikke bruker det fordi jeg selv vet at jeg ikke er like flink alltid. men er ikke ofte. klar at det blir bedre flyt i trafikken hvis alle brukte blinklys til rett tid. men det som irriterer meg mest er de som blink ut av rundkjøring/kryss og så slår det seg ikke av og de ikke merker med det og så skal de kansje svinge av på neste eller ikke og det er enda værre. er jo en stor fare for misforståelse i neste kryss/rundkjøring. men her i bodø bruker garantert ikke halvparten blinklys. er ikke rart at det av og til hoper seg opp i rundkjøringene. men enda værre er det i tillegg når folk ligger i feil fil i rundkjøringa, og når dem bryter vikeplikten i rundkjøringa. det blir jeg enda mere forbanna på. da har jeg mest lyst til å gi dem en goood dytt i ræva. men slikt gjør man desverre ikke ;/ og det at jeg ikke bruker blinklys til noen tider er sløvhet. ikke noe med å være kul. men kun sløvhet. men så tenker jeg også at når man legger seg i ei fil i et lyskryss der du har kun et valg og det er høyre/venstre med trafikklys der det er pil for høyre eller venstre, (alt etter hvilken side du legger deg i. så tenker jeg at man ikke har noe valg. det er kun den veien du kan svinge i kryssen når pila peker grønt og da er det åpenlyst hvor man skal og da burde det være unødvendig å blinke. men for all del ikke noe galt i å blinke. jeg blink jo selv om jeg står i den fila. er bare automatisk. men teknisk sett så har man ikke noe valg og da er det åpenlyst. Endret 22. januar 2012 av 1915 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Litt lei av å vente på andre biler i trafikken, særlig de jeg ikke hadde behøvd å vente på hvis de bare brukte blinklyset. Jeg skjønner at det ikke er kult for gutter på 18 å bruke blinklyset, mitt spørsmål er hvor gamle må de fleste gutter bli, før de skjønner at bruk av blinklys gir bedre flyt i trafikken så de "gir etter" på dette? 20 år? 19? Sitter heller med inntrykket av at det er forvirrede damer og menn i 35-50 års alderen som ikke blinker. Det er tydeligvis viktigere å snakke i mobiltelefon eller mate ungene enn å kjøre saklig i trafikken. Det er også viktig å påpeke at blinklys bør være på FØR man begynner nedbremsing den gang jeg kjørte hos trafikkskolen ble det sagt; blink(I GOD TID),brems,clutch/gir whatever, sving. Endret 22. januar 2012 av 1915 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg tar meg dessverre ofte i dette.. På oppkjøringen fikk jeg som et ekstra pluss at jeg hadde veldig god og informativ tegngiving.. Dette har jeg tydeligvis lagt fra meg, noe jeg ikke er stolt over. Bruker dog alltid blinklys når det kan komme til nytte for andre (f.eks. rundkjøringer med andre trafikanter rundt). Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Bruker ALLTID blinklys helt fra dag 1 med mopedlappen og så med bil. Har også gjort det Har alltid kjørt slik jeg forvente at andre skal kjøre Har hørt noen har sakt at jeg blinker for mye... men jeg mener at det ikke finnes noe som heter å blinke for mye bare for lite. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg har aldri brukt blinklys i hele mitt lange liv! 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Stedets rånere vil garatert ikke bli sett med å bruke blinlys. Det tror jeg er en myte ^^ da flere av mine "råne"venner bruker blinklys og det jeg gjør jeg å . Men de sier jo at de som ikke vasker hendene etter et toalett besøk er de samme som ikke bruker blinklys. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Som sagt tidligere i tråden så har det vel ikke så mye å gjøre med alder. Det har kanskje med hvilke typer mennesker det omhandler, og da spiller sikkert alder litt inn når en ser på de forskjellige båsene blant bilkjørere. Jeg har opplevd at alt fra damer som kjører i fjonge vinterjakker med pelshetter til trailersjåfører med last og henger ikke bruker blinklys. Så det er vel alt mulig. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Problemet er at Politiet har NULL fokus på blinklysbruk!! Lokalavisene rapporterer jevnlig om resultatet av kontrollene og jeg kan ikke erindre noen gang å ha lest at de har fokusert på bruk av blinklys, det er kun fart, promille og setebelte/mobilbruk som gjelder. Så fryktelig enkelt det hadde vært for Politiet og gjennomført en slik kontroll, men de anser tydeligvis ikke dette som et problem. Ikke rart at en stor del av bilistene da gir fullstendig blanke **** med blinkingen. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Tull at bare unge gutter ikke bruker blink lys. Selv bruker jeg det alltid (med unntak hvis det ikke er til nytte for noen), mens både mor og far min "aldri" bruker det. Er utrolig irriterende å vente på at personen fra andre siden skal inn til høyre for seg, og gidder ikke gi et lite tegn, hvor jævlig vanskelig er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå