Gå til innhold

Valg av ny "trådløs" router

sarbas

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny trådløs ruter og vil ikke kjøpe d-link igjen etter så mange bokser og slit md ustabilitet med d-link produkter. Jeg hadde en ASUS boks før som funket fint helt til strømadapteren tok kvelden.

Er det noen som kan anbefale noe som er stabilt og som funker mer enn 6 mnd?

Altså D-link blir det ikke, men er Linksys det samme merket? Kjøper det ikke fordi jeg har byttet sikkert 6 bokser og alle har hatt samme feil med ustabilt trådløst nettverk som faller ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser du ikke vil ha D-link, men jeg skriver likevell min erfaring:

Discalimer: Jeg har omtrent ingen innsikt på temaet, bortsett fra det jeg fant ut før mitt eget kjøp.

Jeg kjøpte min router for 2,5 år siden (D-link 655 Dir) og den har fungert siden dag 1.

Jeg 4 pcer tilkoblet, 1 med kabel og 3 på trådløs (samt min nintendo dsi trådløs) uten en eneste hickup.

Jeg har aldri installert ny firmware, alt er rett fra boksen.

Jeg er overbevist om at noen kommer til å dømme meg nord og ned nå fordi det finnes bedre alternativer,

men jeg ville få frem at selv om du har vært uheldig er Dlink et respektabelt merke.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Dlink og Linksys har ingenting med hverandre å gjøre, men Linksys og Cisco er en annen historie :)

Ellers deler jeg din erfaring med D-Link dessverre og har kun hatt problemer med rutere fra D-Link, både mine egne og familiemedlemmer sine.

Rutere som takler høy last som ofte blir anbefalt er:

Cisco Linksys E4200 v2

Netgear WNDR3800 (N600)

Asus RT-N56U

Personlig sitter jeg nå med en Asus RT-N16 som jeg har lagt inn tredjeparts firmware på (Tomato USB) og den har holdt seg dønn stabil på min 30/5 Mbit linje under tidvis hard bruk.

Lenke til kommentar

jeg har en netgear wnr3500l som jeg har hatt i litt over et år som jeg glatt kan anbefale. vet ikke om min model fremdeles selges.

nøkkelfunksjoner.

4x1GB lan + 1GB wan

300Mbit trådløst

gjeste wlan

deling av usb hdd.

mulighet for custom firmware. DD-WRT og Tomato

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Linksys, Netgear og Asus er de routerne som er minst trøblete.

D-Link og Jensen har enormt med problemer på sine modeller men igjen så tror jeg at dette henger litt sammen men bruken din. Trenger du en router som skal takle høy trafikk, torrents etc så anbefaler jeg en router i den dyrere enden av skalaen fra Linksys, Netgear eller Asus. Asus har forøvrig den kjappeste routeren på markedet med RT-N66U men det er muligens overkill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...