-=Petter=- Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Ha dette kortet: EVGA GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Jeg bruker dette i en pc som kun er koblet til en tv, via reciver. Problemet med dette kortet er at det ikke husker oppløsning. Den stiller seg alltid lavere enn det den skal være, tv er innstillt til 1920x1080, og det fungerer greit, men jeg må hele tiden stille oppløsning. Hver gang mer eller mindre så detter den ned til 1600x900. Dette blir jo bare en liten firkant midt på skjermen. Ikke noe særlig og bruke i det hele tatt. Eneste jeg til tider gjør, er og bruke LogMeIn til og styre den fra en annen pc, men det bør jo ikke gjøre noe med oppløsningen. Noen som er veldig irriterende, er at hvis tv ikke står på, har jeg ikke valget om 1920x1080 via LogMeIn i det hele tatt. Er dette et skjermkort problem? Har siste software, om jeg ikke husker helt feil. 3.9.731.0 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hei. Har et liknende problem med et 7800-kort (husker ikke eksakt navn akkurat nå - er en annen maskine enn den jeg sitter på nå) som jeg har brukt eksternt skrivebord på. Der resettes oppløsninga av og til slik at skjermen går helt i svart etter innlogging (antakelig en oppløsning/frekvens som skjermen ikke støtter). Eneste workaround når dette skjer er å avinstallere skjermkort-driveren og installere på nytt. Jeg tror at problemet er relatert til den driverversjonen som måtte være installert. I mitt tilfelle har jeg prøvd meg frem med ulike driver-versjoner inntil problemet tilsynelatende ikke oppstod etter innlogging vha eksternt skrivebord. Jeg har forøvrig noen gamle backup-maskiner med eldre nVivia-kort installert (2004 og eldre). Disse ser ikke ut til å være berørt av feilen. Mulig løsning Prøv deg frem med forsjellig driver-versjoner og test om samme feil oppstår igjen. Gi gjerne tilbakemelding når du har funnet en versjon som virker stabil. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Da skal jeg teste litt, takker for info. Lastet akk ned siste beta version. Men ikke fått testet enda, se hva som skjer i løpet av uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå