Gå til innhold

Datan har problemer

Anbefalte innlegg

dette er sikkert ikke riktig sted og spørre om dette, men jeg er ikke helt sikker på hvor ellers jeg skal spørre.

Jeg trur datan min har besøk av ett fælt virus eller noen hackere.

Grunnen til att jeg trur det er att den oppfører seg rart.

når jeg er kobla til internet kan jeg ikke flytte filere eller mapper. ( kan ikke dra dem rundt i samme mappe en gang)

en gang viste netwach att jeg hadde en person inne på min pc og så i mine mapper når jeg kunn var kobla til internet og ikke lokalt.

en hel mengde programmer kommer med feil melding, og kan ikke starte opp.

Hva skal jeg gjøre for og finne ut hva som feiler den. Jeg har tenkt på og formatere, men jeg kan ikke formatere alle diskanne, da mister jeg softweare for mange xx tusen ( har ikke cdenne til alt lenger )

Kan jo formatere c og innstallere winn på nytt. men hviss det er virus eller orm eller hackere er vel ikke det nokk.

Jeg har selvsakt prøvd antivirus, men den vil ikke oppdatere seg mer =(

Og viss dette også er feil sted og poste det, kan du da være så snill og si meg hvor det er riktig og poste det. og ikke bare steng tråden og si feil postet, og ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert. Dette handler om data, ergo det er IKKE offtopic :p

Skaff deg en software brannmur. Zonealarm f.eks. Den er gratis i 30 dager eller no.

Hvis du kan, ville jeg formatert c. Hvis det er virus kan det være spredt til andre partisjoner, men det er verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...