Gå til innhold

Spille av lydfil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke

PlaySound("filnavn.wav", NULL,  SND_FILENAME | SND_ASYNC);

for å spille av korte .wav lyder vet jeg, men da må du inkludere mmsystem.h og windows.h.

 

I tillegg må du du inkludere et bibliotek som jeg ikke vet hva heter men i Dev-Cpp kan du skrive inn -lwinmm på linker under parameter menyen under Projects options..

Lenke til kommentar

Nei du trenger ikke erstatte det med noe annet en at det kan være SYNC isteden for ASYNC. Lydfila må være i samme mappe som koden. Hvis ikke det går vet jeg ikke, er fersk i C++ selv...

 

 

og...

Hvordan virker dette hvis fila ligger i en resource fil?

 

Ingen anelse! Resource fil?

Lenke til kommentar
Du kan bruke
PlaySound("filnavn.wav", NULL,  SND_FILENAME | SND_ASYNC);

for å spille av korte .wav lyder vet jeg, men da må du inkludere mmsystem.h og windows.h.

Hvordan virker dette hvis fila ligger i en resource fil?

 

I headeren til resourcefilen bruker du f.eks.:

 

#define IDW_NAVN 1000

 

I resourcefila blir det da:

 

IDW_NAVN WAVE "filnavn.wav"

 

Og i programmet bruker du:

 

PlaySound((LPCSTR)IDW_NAVN, hInstance, SND_ASYNC | SND_RESOURCE);

 

Tør ikke banne på at dette virker, men jeg mener det var sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...