Snutte Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hei! Er det noen som vet hvordan man spiller av en mp3-fil eller en wav-fil? Jeg er rimelig fersk på c++. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 det er nok enklest å bruke.. FMOD eller BASS søk etter disse på google. disse er det gratis å bruke i hjembruk, men du må ha lisens for å bruke det i kommersielle programmer. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 for å spille av en enkel wav fil kan du bruke windows api søk etter: PlaySound ellerno slik Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Portaudio sammen med libsndfile er ikke så verst, Portaudio kommer med en del eksempler. Lenke til kommentar
Cubal Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Du kan bruke PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME | SND_ASYNC); for å spille av korte .wav lyder vet jeg, men da må du inkludere mmsystem.h og windows.h. I tillegg må du du inkludere et bibliotek som jeg ikke vet hva heter men i Dev-Cpp kan du skrive inn -lwinmm på linker under parameter menyen under Projects options.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Du kan bruke PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME | SND_ASYNC); for å spille av korte .wav lyder vet jeg, men da må du inkludere mmsystem.h og windows.h. Hvordan virker dette hvis fila ligger i en resource fil? Lenke til kommentar
Snutte Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME | SND_ASYNC); Skal man erstatte NULL, SND_FILENAME | SND_ASYNC med noe? Jeg for programmet til å kjøre men jeg hører ikke noe lyd. Lenke til kommentar
Cubal Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Nei du trenger ikke erstatte det med noe annet en at det kan være SYNC isteden for ASYNC. Lydfila må være i samme mappe som koden. Hvis ikke det går vet jeg ikke, er fersk i C++ selv... og... Hvordan virker dette hvis fila ligger i en resource fil? Ingen anelse! Resource fil? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hva med å slå opp i MSDN (RTFMsdn :_)? Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Du kan bruke PlaySound("filnavn.wav", NULL, SND_FILENAME | SND_ASYNC); for å spille av korte .wav lyder vet jeg, men da må du inkludere mmsystem.h og windows.h. Hvordan virker dette hvis fila ligger i en resource fil? I headeren til resourcefilen bruker du f.eks.: #define IDW_NAVN 1000 I resourcefila blir det da: IDW_NAVN WAVE "filnavn.wav" Og i programmet bruker du: PlaySound((LPCSTR)IDW_NAVN, hInstance, SND_ASYNC | SND_RESOURCE); Tør ikke banne på at dette virker, men jeg mener det var sånn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå