ErikBlodøks Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Jeg og en kompis vurderer å reise ned til italia sensommer/høst for å se et Formel 1 løp. Vi vet at aktører som Steve Perryman arrangerer reiser. Men her skal det betales utrolige 13-16000 kr for en 3 dagers tur. Til min store undring, lurer jeg da på hvor mye en slik formel 1 billett koster. Kan da ikke være mer enn 500 kr? toppen 1000? Noen som vil dele erfaringer og råd om slike turer? Selv vil jeg heller se om det å ordne slik selv, kan spare oss mye penger. Eller vil det ikke gjøre det? Takk for svar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Var selv og så Nürburgring GP i 2007 (tror det var da), og det var fantastisk. Nå var det min far som ordnet billetter, men det var dyrt, mildt sagt. Man kan velge Bronze, Silver, og Gold-seter. Vi tok silver. Tar jeg ikke feil, var det over 1500 for hver person. (Kan få priser o.l avklart litt senere). Ang. reisen dit så gjorde vi det på den billige måten - Vi kjørte bil. Dette sparte oss mye penger, og koselig var det i tillegg. Så både Silverstone GP i Storbritanni, Germany GP, og Belgium GP er fult mulig å gjøre på en billig måte. Skal du til USA eller lignende, blir det såklart dyrt. Bare ta en titt her; http://www.formula1.com/tickets_and_travel/ De fleste billettene ligger på over 1000 for en person. Endret 22. januar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg var på Spa Francorchamps i fjor, da reiste jeg, fattern, svoger og onkel ned med campingbil, vi regnet ca 7000 per person med dieselutgifter, mat og ferjetur med colorline over dammen. Løpsbilletter koster 4-5000 hvis du skal ha på grandstand med tak, noe jeg anbefaler fremfor bronseplass hvor du sitter på en random gressplass hvor du ikke må flytte deg for da mister du den plassen.. Gå heller for fast plass enten med eller uten tak avhengig av hva du vil betale. Finn ut hvordan værforholdene på banen du vil på er før du bestemmer deg for om du skal ha med eller uten tak. Det er jævelig kjedelig å sitte i regnet gjennom en hel helg, vi var meget glade for at vi tok grandstand med tak, for på spa regnet det mest hele helgen, bortsett fra noen oppholdstimer av og til. Spa er en bane jeg vil anbefale deg å se. Eau rouge er en helt sinnsyk opplevelse. Jeg gikk opp den bakken, og den er BRATT, du får så mye inntrykk at det er helt vannvittig.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Vi satt på en plass uten tak, og det var skikkelig bom. Pøseregn, men blir skikkelig action av slik. Er det en bane jeg har lyst til å se, må det være Spa. Misunnelig på TMK9C som dro dit. En av de raskeste og flotteste banene. Vil også anbefale Silver Pass med eller uten tak. Forsåvidt ville jeg gått for tak så lenge du ikke er i Monaco, eller i andre, varmere strøk. En annen viktig ting er tidsberegning. Det er enormt mye kø, og enormt med folk. Endret 22. januar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Vi ble anbefalt spa av flere folk, blant annet faren til Pål Varhaug (som da er Norges største håp når det gjelder Formel 1) og en hel gjeng som har vært der nede 3 år på rad nå. Det var virkelig en opplevelse uten like! Anbefaler deg også å ha med litt ekstra penger så du kan kjøpe noen team-effekter, det er et must Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Takk for svar dere satser på ordne noe privat, synes 13-16000 er mye penger. Godt tips det med værforholdene, men satser på at det ikke regner i Italia Får se hva prisforskjellene er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå