Gå til innhold

BK: Sofi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe spesiell kritikk du ønsker eller bare generell ?

Det er to ting som jeg synes du kunne gjort bedre i dette "klassiske" portrettbildet, det første er at fokus burde være på øynene og ikke nesetippen, det andre er at modellen/skuldrene skulle vært plassert litt skrått i forholdt til fotografen. Bakgrunnen er relativ bra og passer til denne type motiver, eneste er at den ene streken/skrukken oppe til venstre burde ikke vært så iøynefallende og kanskje en reflektor til å lyse opp høyre side av ansiktet bitte litt :)

I alt i alt synes jeg du har klart dette på en bra måte, litt småplukk men eller så likte jeg dette portrettet.

Jeg tar meg den frihet og legger med en link til et klassisk portrett som jeg synes viser hva jeg mener på en fin måte.

Og forresten før jeg glemmer det, velkommen til forumet :thumbup:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Enig med Nauticas betraktninger. Her er noen i tillegg. Jeg ville hatt kameraet litt høyere slik at en ikke ser undersiden av haken. Her blir lyset for flatt så jeg ville også flyttet blitsen litt høyere og noe mer ut mot venstre side sett fra ditt standpunkt. Ved å bruke en blits til fra den andre siden ( ca 2 blender svakere eller en refleksplate som er nevnt ) ville den mørke siden av ansiktet blitt lettet opp noe mer enn her. Kanskje også fått henne til å skrå litt på hode mot hovedblitsen. Håper alt pirket ikke tar fra deg lysten å ta flere portretter av din datter. Velkommen til forumet.

Lenke til kommentar

Mitt umiddelbare inntrykk er at dette var skikkelig bra.

Peronlig liker jeg lyssettinge som jeg synes gir en fin romfølelse.

Spørsmålet omkring modellens possitur og om hun skulle sitte litt mer på skrå, er jo en smaksak.

Det finnes tusenvis av flotte portretter hvor modellen sitter i den possituren du har valgt her. Men det finnes selvsagt også andre alternativer.

Men jeg kan ikke si at denne possituren er "feil"

Lenke til kommentar

takk til dere for kommentarene. det var ingenting som kunne ta av meg lysten å ta bilder av henne, men det er hun som velger Når og bestemmer Hvordan vi tar bilder. og hun ser ut på bildet slik hun føler seg, fordi jeg valgte akkuratt dette bilde. her er Hun:))

det er fint å få noe til å tenke til neste shooter! takk gjen.

Mvh, Natalia

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...