Gå til innhold

Overføre wordpress?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Hos en hoster vil du kunne dra filene fra en folder til en annen. Alternativt kan du laste dem ned på Pc'en og opp til det nye domenet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg antar da at vedkommende betjener flere domener fra samme hoster hvor de ulike ("add on") domenene ligger i ulike mapper som for eksempel på en delt server.

Men skal vedkommende bytte hoster må filene selvsagt lastes opp igjen på nytt.

Et alternativ er å bruke WordPress direct: http://www.web3logistics.com/#new-domain-and-web-site-in-minutes

Det vil jeg personlig ikke anbefale eller at man hoster domenet hos wordpress.com da det fort blir en tvangstrøye det tar tid å komme ut av.

Lenke til kommentar

Jeg antar da at vedkommende betjener flere domener fra samme hoster hvor de ulike ("add on") domenene ligger i ulike mapper som for eksempel på en delt server.

Hvorfor antar du det?

Men skal vedkommende bytte hoster må filene selvsagt lastes opp igjen på nytt.

Selvsagt, og ingen har sagt noe annet. Alt jeg sa var at å flytte filene ikke er nok. Trådstarter må gjøre endringer i Wordpress’ innstillinger, samt flytte databasen og mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor antar du det?.

Ettersom vedkommende ikke sier at han / hun skal bytte hoster.

Selvsagt, og ingen har sagt noe annet. Alt jeg sa var at å flytte filene ikke er nok. Trådstarter må gjøre endringer i Wordpress’ innstillinger, samt flytte databasen og mer.

Byttes ikke hoster kan samme database brukes på et nytt domene.

Det er nok som du sier sikrest å oppdatere alle filer. Man kan også få problemer med innstillinger i databasen. Berhersker man SQL skulle ikke det være noe problem (antar jeg).

Databasen er uansett viktigst. Det er fort gjort å importere den i phpMyAdmin. Det kan være raskest å redigere enventuelle innstillinger i de flate SQL filene fremfor fra PhpMyAdmin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som regel ja. Men pirk kan være viktig :roll: .

But after a while, most programmers realize that this means that a program is equipped with a safety net: many errors that programmers make when they construct programs are caught by this net before they lead to unpleasant effects. An example: A very expensive American space rocket crashed on its way to Venus a few years ago, because of an extremely trivial error in a FORTRAN program. A comma had be written as a point, and, as a consequence of that, the start of a special kind of repeat imperative was mistakenly read as an assignment imperative assigning a value to an undeclared variable. Had it been required to declare every variable in FORTRAN programs, the compiler would have discovered that the variable was undeclared and the error would have been caught much earlier than in the Atlantic Ocean.

Professor Bjørn Kirkerud (1989): "Object Oriented Programming With Simula". Addison Wesley Publishing Company ISBN 0 201 17574 6. Page 31-32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...