andersind Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Har en stasjonær Acer som jeg har tenkt å installere Windows XP på. Når jeg skrur på PCen prøver jeg å boote fra DVD ved å trykke F12 og velge å boote fra DVD drive, men da starter den bare Windows 7 fra HDD, på vanlig måte. Har brukt EasyBCD før for å fjerne Ubuntu fra bootloader (eller hva det nå heter). Kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Bootloader ligger på HDD, så den skal ikke påvirke hva BIOS gjør. XP ble orginalt levert på CD, ikke DVD. Er det en brent DVD du har? Kan du boote andre CD'er, f.eks Linux? Lenke til kommentar
andersind Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Bootloader ligger på HDD, så den skal ikke påvirke hva BIOS gjør. XP ble orginalt levert på CD, ikke DVD. Er det en brent DVD du har? Kan du boote andre CD'er, f.eks Linux? Fant nettopp ut at jeg kan boote fra en annen CD, så da er det vell der problemet ligger. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
mariogrip Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Hei Du må gå inn på bios og endre boot innstillinger til boot from cd rom ikkje fra Hardisken 1.Gå til eSettings Management, 2.klikk på Boot Options, 3.og du vil bli vist Boot Sequence. 4.Å starte opp fra en CD, flytte CD-ROM/DVD-stasjon til toppen av listen. For og komme inn på bios er det ein knapp du skal trykke på når logoen til pc kommer opp. (kan vere F12,F9,esc, F10) Lykke till Og det må vere ein "boot cd" Marius Gripsgård software engineering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå