Gå til innhold

Flåklypa-spillet på W7 - hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et flåklypa spill som min søster og kanskje jeg kunne tenkt oss å spille. Men det er bare for windows 2000 og eldre, og jeg har windows 7!

Jeg har hørt at man kan velge å kjøre spillet i tidligere versjoner...

Men problemet kommer jo når jeg skal innstalere!

Noen tips?

 

Mvh LFCboy

Endret av LFCboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha installert spillet kan du iallefall starte med å patche til en versjon som fungerer i Windows XP. Patchen kan du få tak i herfra.

 

Slik har jeg fått Flåklypaspillet til å virke i XP, men jeg har aldri prøvd det på Windows 7. Mitt beste tips videre er at du får prøve å kjøre spillet i kompatibilitetsmodus hvis det ikke fungerer.

 

Men hvis du altså ikke engang får installert spillet kan du prøve å kjøre selve installasjonsprogrammet i kompatibilitetsmodus.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg har fått den gamle versjonen med rødt cover til å fungere på 32-bit W7, men på 64-bit tror jeg det kun er gull-versjonen som fungerer.

 

Kan lese om det på hjemmesidene til spillet.

Endte forøvrig opp med å installere FGP (det originale med rødt cover fra 2000) på en gammel laptop med XP slik at minstesøss sku få spilt det (kun en unnskyldning for at jeg skulle spille det vel og merke. :p )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv alle kombinasjoner av kompatibilitetsinnstillinger, og se hva som fungerer. Du kan starte med å kun forandre kompatibiliteten til forskjellige operativsystemer. Start med Windows 2000, for eksempel, og arbeid deg nedover. Hvis ingen av disse innstillingene fungerer, så kan du prøve å kombinere med innstillingene for oppløsning, farger, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...