Gå til innhold

[Løst] Ny gamingpc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vert forsiktig med og kjøpe en FX prossesor! jeg bygde nylig en pc..

og Hovedkortet mitt funket ikke med FX prossesoren min.. så jeg måtte kjøpe en annen prossesor Oppdatere biosen så kunne jeg setti i FX prossesoren min

Så forsikre deg om at hovedkortet ditt har latest bios!

Men hovedkortet mitt kosta 600 og ditt koster 2600!!!

Så jeg tror ikke du kommer til og ha det samme problemet som meg....

Men om du skulle få problemer med og ikke få signal til skjermen så er dette ett sted du burde sjekke

Lenke til kommentar

Ja den skal gå sammen med hovedkortet http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/Crosshair_V_Formula/#CPUS

Det sto på asus at det gikk med prossesoren min! men det var komplett som ikke hadde den nyeste bios oppdateringen.

men siden du har så dyrt HK så tror jeg det går VELDIG BRA!!

PS: syntes du kunne hatt en større hardisk? bare 500 gb? er litt lite med tanke på den kraftige pc'n du har!

Endret av xtr3zz
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at AMD er bedre innen gaming og Intel er best innen bilde- og filmredigering osv

Feil, ja. Intels Sandy Bridge (1155-arkitekturen) gruser AMDs Bulldozer (AM3+) utrolig hardt i pris-ytelse, i alle nesten alle oppgaver. Å gå for et 1155-oppsett med i5 2500k gir deg mye bedre ytelse for penga.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

HELT ENIG!! MY BEDRE MED INTEL!! det er en grunn til at AMD kalles FAILDOZER!

PS: du trenger ikke lydkort om du ikke har et bra anlegg! Broren min har et anlegg til 10 000

også har han lydkort på pc'n men han bruker det ikke!.

Endret av xtr3zz
Lenke til kommentar

Gjør som de andre her sier og gå for et Intel i5-oppsett. Det vil gi deg bedre ytelse til lavere pris, og dessuten vil det gå lenger før CPUen blir flaskehals i maskinen. Og gå etter antall kjerner blir rett og slett feil, jeg vet av erfaring at det er mange som tenker at jo flere kjerner desto bedre ytelse. Men det hjelper lite når hver av de åtte kjernene i AMDen yter langt dårligere enn hver av de fire i i5. Sandy Bridge overklokker også bedre enn Bulldozer, kanskje noe å ta med i betraktning? ;)

Lenke til kommentar

Hei. Vet ikke helt om du kanskje skulle valgt en annen SSD Disk da. Jeg hadde selv den SSD Disken i hovedmaskina, men jeg synes ikke det gikk så bra selv etter Firmware update, så jeg flytta den over i en laptop istede. Så det spørs vel om du skulle valgt en annen SSD Disk ja.

Også en ting til. Hvorfor velger du ikke komponenter som faktisk er på lager, istede for å velge ting som enten kommer inn om 1-3 eller komponenter som ikke er på lager?

Er jo bedre å bestille deler som faktisk er på lager og som kommer sammen med resten av delene.

Lenke til kommentar

i5-2500k FTW! kjør på med en intel ssd på 120gb eller kingston hyperX ssd, så har du både en rask og stabil maskin:) OCZ og corsair har en tendens til å være svært ustabile, mye tull med firmware. Intel og kingston har de mest stabile. Samsung sin siste skal også være bra

edit: Crucial m4 er fortsatt ekstrem som os disk, og stabil:)

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

i5-2500k FTW! kjør på med en intel ssd på 120gb eller kingston hyperX ssd, så har du både en rask og stabil maskin:) OCZ og corsair har en tendens til å være svært ustabile, mye tull med firmware. Intel og kingston har de mest stabile. Samsung sin siste skal også være bra

vil vel si at det er intel, crucial og samsung som er trygge, kingston hyperx er basert på SF-2281

Lenke til kommentar

vil vel si at det er intel, crucial og samsung som er trygge, kingston hyperx er basert på SF-2281

Ja enig, men til å være sandforce er kingston den mest stabile. Har ingen problemer med min. Har også hørt om svært få problemer med kingston sin hyperx ssd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...