hakongram Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Går og lurer på innkjøp av nytt tv. Har i dag en UE46C6005 2010-modell jeg kunne tenkt meg å bytte ut til noe større. Går for det meste i film og konsollspilling, er det kanskje plasmaen det er verdt å satse på ? Leser litt i andre tråder og fora at det er litt problemer med clouding og andre småting på LED tv'ene til samsung. Sliter litt med "tregt" bilde i kjappe scener på tv'en jeg har i dag også, så det er kanskje noe lignende ?? Blir uansett ikke å bruke mer enn 20.000,- Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Ville ikke gått for UE55D8005 om spill er viktig for deg...det er rett og slett ubrukelig til å spille på. Samt som du har lest deg frem til mye clouding og endel sliter med banding...er litt for mye sjanse spill å gå for synes jeg. Hadde jeg vært deg så ville jeg spart dem 20 lappene og til sommeren så har du kanskje klart å spare opp litt mer og kan kjøpe deg en skikkelig versting når dem nye utgavene kommer. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 64 plasmaen topp end tv nydelig pris nå Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Hva med PS59D535 ? Ser Komplett selger den til under 10 laken nå. En annen serie ser jeg, men vet ikke hvor nøye det er med 3D i denne omgang. Noen som har noen sammenligning på den og 64" plasmaen ? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Samsung sliter med LED tv-ene sine. De har ofte banding, mye clouding og underlige artefakter i bevegelser. De fleste LED tv-er har slike problemer, men eksempelvis Sony har langt mindre av dette. Sjekk også ut Philips. De er litt etter på sortnivå, men de tar igjen på de fleste andre felter. Panelene deres er også blant de raskeste. Plasma vil gi deg det beste bildet. LCD klarer ikke å skape like rene farger og dybde. I tillegg kan det se ut som om lcd-en blir borte før plasmaen. Til høsten kommer de første OLED tv-ene. Sony er også i ferd med utvikle en LED tv som ikke bruker et vanlig lcd panel. En klar fordel med plasma er at man ikke trenger å skru av alle funksjonene som faktisk gjør bildet bra. Lcd-ene blir rett og slett for treg slik at neste alt må skrues av i Gamemode slik at skjermen blir rask nok. Dette er ikke tilfelle med en plasma. Bildet trenger ikke å reduseres... Til slutt vil jeg anbefale deg å sjekke ut plasma varianten av D8000. Panasonic har hatt mye trøbbel med 2011 panelene sine. Det mest markante er "grønne flekker". Google Panasonic green blobs så skjønner du hva jeg mener. Jeg har selv levert tilbake en Panasonic i 2011... Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Spørs om det ikke blir en PS64D8005 assa....veldig fristende kjenner jeg !! Grei steg fra en 46" til en 64" og da :-) Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 må bare kjør den in med farve sliders i 300timer jævelig viktig med en plasma Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Neida det trenger han ikke, bruk det som vanlig. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Avforum brukere uk og norske sverger til innkjøring med farve sliders ingen must men bruker man 20k så why risk it? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Hvordan fungerer det med farge sliders? Ble 64" plasmaen, skal hente den i morra noe annet jeg burde gjør før vanlig bruk? Lenke til kommentar
samco Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Du finner farve sliders på nettet, last ned og brenn på en dvd å kjør dvdn i en loop hjelper mot innbrennings fare og midletidig innbrenning. Plasma run in dvd Søk litt rund på det på nett og se hva folk skriver men ca 300timer med lav kontrast virker som er rund det kalibratørene anbefaler Endret 31. januar 2012 av samco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå