woohaa Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 som nevnt i http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...der=asc&start=0 så fikk jeg etter problem med HK / GK tips fra komplett at det kunne være noe med avstanden mellom avstandsstykkene. noen som kan fortelle meg hva det er? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er det avstandsstykker du mener? En vanlig feil ved bytte av HK er å glemme et avstandsstykke som ikke passer med det nye HK og dermed gir kortslutning. Ta ut HK og tell antall avstandsstykker og deretter tell antall skruer du setter i. Hvis du får forskjellige tall så har du et problem. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 vel, det var ingen skruer i kabinettet da jeg satte alt sammen nytt fra grunnen så det er ikke det. men takk for oppklaringen. kan vel uansett ikke ha kortsluttet noe da kortets led indikator lyser? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 kan vel uansett ikke ha kortsluttet noe da kortets led indikator lyser? Åjoda, det er flere separate spenninger, fullt mulig å kortslutte en mens en annen virker. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 men vifter, harddisk og CD-rom spinner... jaja, surt å møtte kjøpe nytt HK da dette er ubrukt da.... Lenke til kommentar
John P. Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kanskje et dumt spørsmål, men har du skrudd hovedkortet rett ned på "bånnplata" i kabinettet, uten avtandsstykker? Avstandsstykkene er der rett og slett for å heve hovedkortet ca. en centimeter over selve kabinettet, slik at det ikke skal kortslutte mot kabinettet. Så jeg håper da du har satt inn noen avstandsstykker først? De funker sånn at du først skrur dem inn i hovedkorthullene i kabinettet(kun så mange som det er skrue hull i hovedkortet, som hårek sa over!), og så er det gjenger i avstandstykkene igjen som du så skrur fast hovedkortet i. Beklager hvis jeg forkarer noe som er en selvfølge her, men folk har jo forskjellig bakgrunn og erfaring her på forumene, så kanskje noen ikke vet dette. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 da det var første gang jeg gjorde det så fulgte jeg både bruksanvisning og guide her i hardware.no slik at det var avstandsstykker i og jeg passet på at de passet til rette hull, og jeg var forsiktig når jeg la det ned... kan ikke forstå annet enn at det er hovdkortet eller cpu... testet med to grafikkort. både AGP og PCI uten resultat. har bare en ørgammel P2 CPU så jeg har ingen å prøve med. tenker jeg kjøper et billig hovedkort og en celeronprosessor slik at jeg kan prøve meg frem. kan jo uansett bygge en reservePC med overskytende deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå