Gå til innhold

Avbryte studie for å begynne på nytt - hvordan fungerer det?

fr0sk5

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumbrukere!

Jeg har et par spørsmal som jeg gjerne skulle hatt oppklart da jeg ikke føler meg helt sikker på omstendighetene rundt avbrytelse av studie.

Det har seg slik at jeg er for øyeblikket student ved Universitet X, og tatt opp til en bachelor i økonomi til 2013. Jeg har nå funnet ut at dette ikke er det rette for meg (Etter 1,5 år). Planen min er å avbryte denne, jeg ønsker å søke meg inn på nytt studie ved en høgskole i en ny by.

Det er i denne forbindelsen jeg er litt usikker, vil økonomi-studiet bli avbrytet av seg selv, eller må jeg foreta meg noe mer formelt for å få avsluttet dette? Har ikke betalt semesteravgift for vår 2012.

Har også hatt fullt lån (80k) hvert år, vil innkreving av dette starte med en gang jeg dropper å betale semesteravgiften for våren nå, eller vil dette bare bli utsatt videre med tanke på at jeg starter på nytt studie til høsten?

Ha en fin helg!

-fr0sk5

Endret av fr0sk5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal nok gjøre susen å ikke betale semesteravgiften, men det kan aldri skade å rusle innom en studieveileder. Rentene begynner såvidt jeg vet å løpe rimelig umiddelbart etter at du er ferdig, mens tilbakebetaling kommer et halvår senere. Kan du ikke ta noen fag som er relevante for ditt neste studie på ditt nåværende universitet? Ganske kurant å få godkjent fag om innhold overlapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...