Gå til innhold

13 år og trenger penger...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 13 år og bor litt utenfor Sandvika.

Jeg ønsker og tjene litt penger til meg selv som jeg skal bruke på HD PVR og Xbox.

Jeg har ca. 1000 kr og trenger 4000 kr til.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram eller hvordan jeg skal gjøre det.

GTA stil er ikke en mulighet…

Jeg er 13 og det begrenser jo noen muligheter for jobb, men jeg er taknemlig for alle svar og tips…

Hilsen SebyS98

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er 13 år og bor litt utenfor Sandvika.

Jeg ønsker og tjene litt penger til meg selv som jeg skal bruke på HD PVR og Xbox.

Jeg har ca. 1000 kr og trenger 4000 kr til.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram eller hvordan jeg skal gjøre det.

GTA stil er ikke en mulighet…

Jeg er 13 og det begrenser jo noen muligheter for jobb, men jeg er taknemlig for alle svar og tips…

Hilsen SebyS98

Ifølge Atenposten er det et stort marked for prostitusjon blant ungdomskolelever, just sayin :p

Men hva med å hjelpe folk i familien, (måke snø, rydde i hagen, rydde i garasjen/bod/loft/rote-kott, det var slik jeg tjente penger som ung.

Knaksje snakke med foreldrene dine om de har noe råd, min fetter begynnte som 12-åring å hjelpe til der min onkel jobber først med feiing og vasking av verksted, så maling. Det er utrolig hva litt velvilje kan skaffe en. Du er nok litt ung, men det er butikker som ansetter ungdomskoleelever som "hylleryddere" de dagene butikken får varer. må bare sed deg rundt ette rhvor det kunne passe for deg å jobbe og så spør der ;)

-frank

Lenke til kommentar

Nekter hun deg å gå med reklame også? Det er vel 13 eller 14-års aldersgrense, jeg gikk med det når jeg var på din alder. Var rimelig bedriten betaling, kjedelig og slitsomt, men hadde ikke så mye annet valg når jeg hadde lyst på min egen PC (mange år siden, er andre tider nå..). Om du klarer å skaffe en jobb med å måke snø, klippe gress el.l. så vil jeg heller anbefale dette.

Lenke til kommentar

Snørydding er nevnt. Barnepass er også mulighet, hvis du liker barn. Til sommer er plenklipping aktuellt. Du kan også handle for eldre og få en slant. Ta hunder på lufting. Bare fantasien som begrenser hva du kan gjøre.

Viktigste av alt er hva du liker å gjøre ;-)

Lenke til kommentar

Du kan gå innom de butikkene du kunne tenke deg å jobbe i for å høre om de trenger noe ekstra hjelp eller har sommerjobb til deg der. Ta med en jobbsøknad og legg igjen så de har mulighet til å kontakte deg dersom det blir noe ledig. (Er ikke sikker på hvordan dette fungere når du er så ung.) Ellers kan du følge med på finn.no, ikke umulig at du finner noe der.

Lenke til kommentar

Snømåking er veldig lett med tanke på hvordan du kan få jobber. Lag lapper, og heng opp. Deretter er det bare å vente på henvendelser. Kan være greit å ha en backup-plan, i tilfelle ingen tar kontakt. Er verdt et forsøk i det minste. Tar deg maks en time å lage, printe ut, og henge opp lappene :)

Lenke til kommentar

Rydding og vasking er ikke helt min greie.

Seriøst? Vil du tjene penger så ikke tenk på hva som er "din greie". Tenk på hva som betaler og hva du oppnår. Tenk på x-boxen mens du rydder og vasker. Det er ikke sånn at man velger og vraker i ting for å få penger. Man gjør det man kan/må.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har tenkt på sommerjobb, men vet ikke hvor jeg skal lete...

Du bor ved Sandvika, må være en drøss med muligheter der. Bedriftene ligger vel tett som hagl der. Men du kan jo ha ett langsiktig mål, prøve å finne ut hva du ønsker å gjøre som voksen. Da vil du allerede nå begynne nederst på rangstigen og klatre deg oppover. Da vil du komme deg relativt godt stykke opp når andre på din alder begynner å jobbe.

Og viktigst av alt i starten, ikke forvent mye lønn. Når du begynner å klare deg på egenhånd kommer det nok mer lønn etterhvert. Husk at du må jobbe mye i starten for hvert kronestykke, men det lønner seg på sikt.

Lenke til kommentar

Du kan evt begynne å selge ting du ikke har bruk for. Jeg har tjent noen tusen de siste par årene på å selge mobiltelefoner, klær, og diverse ting til kompiser osv. Har også tjent litt på små lån med 20 % rente. Vet ikke hvor ofte butikker har varetelling, men du kan gå rundt å spørre om de trenger hjelp. Eldre er ofte generøse når det gjelder betaling, bare spørr noen eldre at du er ute etter å tjene penger, og om du kan hjelpe dem med dagligvarehandel, hente ting for dem osv. Evt hvis du er desperat, skriv en saklig søknad om at du er ute etter arbeid, og heng den opp på en oppslagstavle et sted i nærheten med tlf nr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...