Gå til innhold

Teaming av NIC

Snabel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har flere Intel nettverkskort i serveren og 2 stykk i alle de andre maskinene på nettverket. Når jeg overfører filer fra en maskin til serveren... begge med da 2 team'a 1 Gb NIC så fårjeg ikke større hastighet enn med single NIC.. dvs jeg makser ut 1 gb NIC - tilnærmet lik 107mb i sekundet. (det er stripa arrays og raid 50 arrays på begge maskiner)

Kan noe forklare meg hvordan jeg kan faktisk få 2Gb ytelse på team'a NICS - og det er ikke HDD eller annen infrastruktur som bremser her. (switchen er en Cisco SB 100 Series 16-port Gigabit)og CAT 6 kabler overalt

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke dobbel hastighet av å teame nettverkskortene. Du får bare bedre feiltoleranse og større tilgjengelighet.

Det er som en motorvei, utvider du den til 2 felter som går i samme retning, så vil det ene feltet være tilgjengelig når vegvesenet har stengt den andre eller hvis det er hull i asfalten. Det sørger for at nettverket alltid (mest sannsynlig) fungerer.

Og om begge feltene er åpne så vil "bilene" spres over begge feltene for å gi mindre belastning på hvert nic.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jeg vet at det finnes (iallefall at det har funtes) avanserte lag 3 svitsjer som har hatt mulighet til å kombinere ytelsen til to (eller flere?) nettverkskabler som går i parallell mellom to enheter.

Men å gjøre det samme med to separate nettverkskort har jeg aldri hørt er blitt gjort. Men spennende er det likevel, så om du har referanser så er det basre å slenge ut lenker :)

Lenke til kommentar

Okei, takk for svar - har da bomma litt skjønner jeg :)

MEN link aggregation er da definert med "The combining of multiple adapters into a single channel to provide greater bandwidth".. det var det jeg tok utgangspunkt i

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...