Snabel Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Hei, jeg har flere Intel nettverkskort i serveren og 2 stykk i alle de andre maskinene på nettverket. Når jeg overfører filer fra en maskin til serveren... begge med da 2 team'a 1 Gb NIC så fårjeg ikke større hastighet enn med single NIC.. dvs jeg makser ut 1 gb NIC - tilnærmet lik 107mb i sekundet. (det er stripa arrays og raid 50 arrays på begge maskiner) Kan noe forklare meg hvordan jeg kan faktisk få 2Gb ytelse på team'a NICS - og det er ikke HDD eller annen infrastruktur som bremser her. (switchen er en Cisco SB 100 Series 16-port Gigabit)og CAT 6 kabler overalt Snabelen Endret 21. januar 2012 av Snabel Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Du får ikke dobbel hastighet av å teame nettverkskortene. Du får bare bedre feiltoleranse og større tilgjengelighet. Det er som en motorvei, utvider du den til 2 felter som går i samme retning, så vil det ene feltet være tilgjengelig når vegvesenet har stengt den andre eller hvis det er hull i asfalten. Det sørger for at nettverket alltid (mest sannsynlig) fungerer. Og om begge feltene er åpne så vil "bilene" spres over begge feltene for å gi mindre belastning på hvert nic. Endret 22. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg vet at det finnes (iallefall at det har funtes) avanserte lag 3 svitsjer som har hatt mulighet til å kombinere ytelsen til to (eller flere?) nettverkskabler som går i parallell mellom to enheter. Men å gjøre det samme med to separate nettverkskort har jeg aldri hørt er blitt gjort. Men spennende er det likevel, så om du har referanser så er det basre å slenge ut lenker Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/EtherChannel Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Advanced Network Services (ANS) teaming http://www.intel.com/support/network/sb/cs-009747.htm Det er en del begrensninger ang. oppsett av hardware eneste.. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Okei, takk for svar - har da bomma litt skjønner jeg MEN link aggregation er da definert med "The combining of multiple adapters into a single channel to provide greater bandwidth".. det var det jeg tok utgangspunkt i Snabelen Endret 22. januar 2012 av Snabel Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Da har jeg funnet ut at switchen må være konfigurerbar og porter må settes opp som grupper for å så til høyere hastighet med SLA... derfor.... ny switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå