ilpostino Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Jeg leker med tanken om å bygge en HTPC med et mini-ITX hovedkort og en Sandy Bridge prosessor. jeg er litt usikker på om jeg skal sette inn en DVD eller Blu-Ray-spiller i maskinen. Hvis jeg setter inn en Blu-Ray vil da Sandy Bridge ha såpass kraftig grafikkporsessor at den klarer å vise filmer med dette i full oppløsning? Planen å er koble HTPC'en til tv'n ved hjelp av HDMI. Per nå har jeg en 40" tv men det kan jo på sikt være aktuelt å bytte den ut med noe større. jeg har en NAD Blu-Ray ved siden av så jeg er ikek avhengig av å ha dette i HTPC'en i tilleg. Endret 21. januar 2012 av ilpostino waits for Alice Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Min i5-2520M på laptopen kjører i alle fall rippede filmer i 1080p på rimelig høy bitrate, er det noe annerledes ved ekte bluray? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 jeg har ikke peiling, er detfor jeg lurer. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Disablet skjermkortet, og testet på 2500K, denne har HD3000, ikke klokket. Ingen problem, jeg testet bare Avatar kjapt. Det eneste jeg vet er at 24P kan bli et problem, det er visstnok en bug, som skal eller har blitt fikset i nye drivere. Bygger en HTPC til en kompis, den skal utelukkendes brukes til film og musikk, spennende prosjekt! Vifteløs PSU, SSD og trege vifter i kabinettet, det er mye kult en kan få til, så lenge en ikke trenger mye ytelse. Jeg kjører Lian Li PC-Q08B som HTPC, men denne har et 560ti i seg, så den må såklart kjøles ned mer enn det du vurderer. Endret 21. januar 2012 av Bertelsen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 takk for tipsing. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Lurer selv litt hvordan blueray 3d virker med intel skjermkort. Antar det ikke vil funger så bra. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Lurer selv litt hvordan blueray 3d virker med intel skjermkort. Antar det ikke vil funger så bra. Akkurat 3D virker det som om folk er litt usikre, søkte litt rundt og fant ingen ordentlige tester av noe slag. Det jeg derimot fant var et par sider [1] [2] som påstod at det gikk fint med Blu-ray, og også den ene hinter til at det er mulig med 3D Blu-ray. Intel has beefed up the built-in video engine to enable full hardware acceleration of both decoding and encoding high-definition video. That includes all commercially used HD codecs, including Microsoft VC-1, MPEG-2, and H.264. As a result, the video engine fully accelerates Blu-ray playback, while the CPU just idles along. The graphics processing unit actually has dual video engines built in, enabling features such as picture-in-picture without getting the CPU involved. In addition, Intel's HD Graphics supports HDMI 1.4 and dual video blocks, which means that it can handle stereoscopic 3D Blu-ray playback. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Occi: Altså gir intel så bra 3d opplevelse som ATI HD6670/HD6570 ville gitt? Jeg har litt vanskelighet å tro det, men kan godt tenkes at intel skjermkortene er så gode. Men jeg trives fremdeles med eksterne PCI-E skjermkort. selv om det er low profile. Men det kan godt tenkes ivybrigde vil bli så bra. Endret 23. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg har ikke sagt at det gir like god ytelse som HD6670/6570, vennligst frastå å benytte stråmannsteknikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå