Meowen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Har et lite problem her som jeg ikke skjønner stort av. Har en router (Thomson) med internettilkobling, og en Jensen trådløs router som jeg har slått av DHCP osv, slik at den fungerer som et rent aksesspunkt. Begge nettverkene (både Thomson og Jensen) fungerer utmerket når jeg kobler med "vanlig" nettverkskabel LAN-port til LAN-port. Men nylig gikk jeg til innkjøp av en 50 meter kabel, hvor jeg satt på kontakter selv (begge ender er likt koblet). Når jeg kobler denne kabelen fra LAN-porten på routeren, og direkte i en PC, så fungerer interett. Problemet oppstår når jeg prøver å koble den til LAN-porten i den andre routeren, altså router-aksesspunkt. Det ser ikke ut som om aksesspunktet i det hele tatt merker at der er en kabel, blinker ingen lamper eller noe. Helt åpenbart(?) at det har noe med ledningen å gjøre, siden samme oppsettet fungerer med andre "skikkelige" kabler, men skjønner ikke helt hva som kan være problemet her.. Noen tips? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Du må krysse kablen din, dersom ikke begge ender støtter "Auto MDIx" Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Blir dette riktig i så tilfelle? Lenke til kommentar
Gng Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Som bear sa må du ha en krysset kabel for pc-pc og router-router. (Med mindre du har en ledig 'uplink' port på den ene routern som du kan bruke) Endret 21. januar 2012 av Gng Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Blir dette riktig i så tilfelle? Ja, med A og B i hver sin ende blir det tut og kjør Lenke til kommentar
Meowen Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Om jeg har "knappen" på kontakten oppover, vil da nr 1 være til venstre eller høyre på bildet jeg postet? EDIT: nvm, fant ut... takk for hjelpen Endret 21. januar 2012 av Meowen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå