Gå til innhold

Problemer med printserver på den ene maskinen

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter at jeg kjøpte og installerte en trådløs ruter på en annen maskin i nettverket, så sluttet naturligvis print serveren (MFT Storage server) å virke. Det har jo naturligvis noe å gjøre med at det er en ekstra ruter imellom som jeg nå har installert. Spørsmålet mitt, hva skal jeg gjøre for at PC nummer 2 skal virke til å printe ut på nettverksprinteren igjen (Det virket før jeg installerte den trådløse ruteren)

Skal jeg forwarde noen porter eller lage en virtuell server i oppsettet på ruteren eller hva burde jeg gjøre. Det er forresten en DIR-635 trådløs ruter.

Her et et lite diagram for å forstå oppsettet. De lyseblå ledningene er cat5e kabler og den mørkeblå mellom printserveren og printeren er en usb kabel.

IvRn7.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne jo bare kutte ut hele dsl modemet og heller bruke det trådløse modemet til å koble opp til internett leverandøren.

Men kan du utdype hvorfor print serveren vil virke mellom dsl modemet og switchen vs mellom svitsjen og PC#2?

Vil forøvrig nevne at jeg har den trådløse ruteren der den er for å få maksimal signalstyrke, dsl modemet er ganske langt unna der hvor PC#2 er plassert.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Slik du har satt det opp nå får PC2 IP fra den trådløse routeren, og alle andre enheter fra DSL-modemet. Det er å foretrekke at alle enheter får IP fra enten DSL-modemet ELLER den trådløse routeren. DSL-modemet kan du ikke kutte ut, iom. at de fleste trådløse routere ikke har noe innebygd modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...