LonelyMan Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Hei. Etter at jeg kjøpte og installerte en trådløs ruter på en annen maskin i nettverket, så sluttet naturligvis print serveren (MFT Storage server) å virke. Det har jo naturligvis noe å gjøre med at det er en ekstra ruter imellom som jeg nå har installert. Spørsmålet mitt, hva skal jeg gjøre for at PC nummer 2 skal virke til å printe ut på nettverksprinteren igjen (Det virket før jeg installerte den trådløse ruteren) Skal jeg forwarde noen porter eller lage en virtuell server i oppsettet på ruteren eller hva burde jeg gjøre. Det er forresten en DIR-635 trådløs ruter. Her et et lite diagram for å forstå oppsettet. De lyseblå ledningene er cat5e kabler og den mørkeblå mellom printserveren og printeren er en usb kabel. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Du skal bare koble den trådløse routeren mellom DSL-modemet og switchen, så skal du se at du ikke bare får kontakt med printserveren, men også mellom PC1 og PC2. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Kan du utdype det litt mer? Eksakt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Kabel fra DSL modemet til den trådløse routeren, og fra den trådløse routeren til switchen og alt annet. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Jeg kunne jo bare kutte ut hele dsl modemet og heller bruke det trådløse modemet til å koble opp til internett leverandøren. Men kan du utdype hvorfor print serveren vil virke mellom dsl modemet og switchen vs mellom svitsjen og PC#2? Vil forøvrig nevne at jeg har den trådløse ruteren der den er for å få maksimal signalstyrke, dsl modemet er ganske langt unna der hvor PC#2 er plassert. Endret 21. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Slik du har satt det opp nå får PC2 IP fra den trådløse routeren, og alle andre enheter fra DSL-modemet. Det er å foretrekke at alle enheter får IP fra enten DSL-modemet ELLER den trådløse routeren. DSL-modemet kan du ikke kutte ut, iom. at de fleste trådløse routere ikke har noe innebygd modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå