Gå til innhold

Canada Goose ødelagt?


Anbefalte innlegg

Halla.

 

Kom hjem en dag her. Da hadde muttern tydeligvis vaska canada goose jakka mi. Ikke i vaskemaskin, men vasket av den og lagt den i badekaret. Deretter vasket av den.

 

Har tørket den nå. Men ser ut til at dunet ikke vil spre seg skikkelig. Er mange steder på jakka det ikke er dun i det hele tatt, som på armene f.eks. Kun stoff.

 

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er mulig å legge jakka i tørketrommel, så går det an putte den inn der sammen med noen tennisballer, eller liknende. Det finnes sikkert baller som er beregnet på slikt bruk også. Da slår på en måte ballene dunet luftig og stort igjen, og sprer det utover hele jakka. De er i hvert fall slik min mor pleier å gjøre det, tror jeg.

Lenke til kommentar

Tørkeballer kan kjøpes f.eks. her. Min erfaring er at tennisballer fungerer vel så bra som disse til dyner og puter av dun som skal tørkes og "blåses opp" i tørketrommel, og jeg antar det samme gjelder for fyllet i din jakke. Vær litt obs på om jakken tåler tørketrommel og om den skal vrenges eller ikke, dette står på vaskeanvisningen.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Tullball. Moren min har vasket dunjakker i maskin uten at de er blitt ødelagt, så lenge hun har brukt tørkeballer i etterkant. Selvfølgelig kan man jo prøve å la være å putte den i vaskemaskinen hvis man er redd for jakken, men det er i hvert fall ikke nødvendig å ta den med til renseri hver gang.

 

Lol. Dette er like intelligent som å si at alle gensere kan vaskes i vaskemaskin. Det går sikkert greit med en collegegenser, men ikke like bra med en cashmeregenser. På samme måte kan noen dunjakker vaskes i maskin, mens andre ikke tåler det. Når det er sagt tviler jeg på at jakken er ødelagt... En tur i tørketrommelen med noen tennisballer ordner det nok, som sagt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Bruk hjernen litt da. Tror du alle dunjakker er konstruert på samme måte og i samme stoff? Akkurat som gensere, bukser og alt annet tøy varierer det fra jakke til jakke. Det er ikke verre enn å lese vaskeinstruksjonen, så det er jo ikke akkurat et problem, med mindre man er så korttenkt at man tror at alle jakker er laget 100 % likt...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...