Gå til innhold

Støykasse / Hush Box

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å få PCen litt stillere så jeg kunne ha den gående om natta også. Har sett litt rundt på internett og så noen som skrev om en "støykasse" http://www.dinside.no/php/art.php?id=30002 (nederst på siden)

Jeg har ikke funnet dette noe annet sted, er det noen som selger disse? Er det noen side som forteller hvordan man bygger en? Er det noen som har bedre løsninger? F. eks støymatter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange muligheter til å dempe støyen fra PCen. Et firma i Danmark, Calm Systems, selger helt (vel, nesten) lydløse PCer. Det er ingen vifter som støyer.

Å kun supplere en vanlig PC med støymatter hjelper minimalt hvis det er strømforsyningen som bråker mest. Den viften sitter som regel helt inntil bakveggen på PCen.

Man kan nøye seg med å sette ned hastigheten på viftene eller kjøpe mer stillegående vifter, men om det hjelper nok i ditt tilfelle er ikke godt å si.

Vi har brukt støykabinetter på jobben, men de hjelper mest mot hvinende harddisker. Dagens maskiner blir såpass varme, at viftene i selve støykabinettene også vil bråke noe for å være effektive. Det varme luften må jo ledes ut på et eller annet vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...