Gå til innhold

Irriterende oppdateringsproblem.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det har seg slik at PCen min automatisk installerer oppdateringer når jeg skrur av PCen(dette kan sikkert slås av?), og når jeg skrur den på igjen dukker "Konfigurerer Windows" opp. Den stopper på 35%, sier fra om at den failet, restarter maskinen og prøver på nytt. Dette skjer 3-4 ganger før den innser at det er nytteløst, og lar meg endelig logge inn.

Dette er et vanvittig irriterende problem mtp. at jeg for øyeblikket kjører Windows fra en HDD (SSD sendt inn på garanti), og jeg restarter ofte maskinen i forbindelse med overklokking.

Så hvordan kan jeg fikse dette problemet? Vil helst ikke slå av automatisk installering når jeg slår av PCen da jeg vil holde den så sikker som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Valget er vel å slå av oppdateringer helt. Se i loggen om det er en oppdatering som har feilet og som den gjenter forsøket på å legge inn. Prøv å få lagt den inn så slipper du styret.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem og da var løsningen rett og slett å slette det programmet som hadde oppdateringer som kranglet, i mitt tilfelle var det .net 4.0 også legge inn på nytt, da løste det seg. jeg prøvde utallige guider før jeg fant en som fungerte. Det viktigste er nok å se i loggen, der vil det stå en kode for hvilken oppdatering som feilet, og muligens også en feilkode. Bruk så Google for å se om du finner ut hva som går galt.

Lenke til kommentar

Valget er vel å slå av oppdateringer helt. Se i loggen om det er en oppdatering som har feilet og som den gjenter forsøket på å legge inn. Prøv å få lagt den inn så slipper du styret.

Det er jo nettopp det å legge den inn som ikke går.

Lenke til kommentar

Det ser ut som du har samme problem som jeg hadde, der var det også .NET som surra. Hvis jeg husker rett så var løsningen å avinstallere alt som hadde med .NET å gjøre (husk også å avinstallere .NET 1.1/2.0 osv hvis du har de inne). Når alt er avinstallert kan du gjøre en windows update for å se om de andre oppdateringene glir gjennom.

Lenke til kommentar

Kanskje en ide å ta en full recovery for å rydde opp?

Skrudde av automatiske oppdateringer enn så lenge. Nå må jeg bare ta meg til å sende inn SSDen på garantien, så kan jeg bruke Windows på den igjen. HDDen jeg kjører Windows fra nå var egentlig bare en lagringsplass for Frapsing og diverse nyttige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...