Gå til innhold

Asus N53sv wireless drop out

Anbefalte innlegg

Hei vi kjøpte denne laptopen Asus N53SV som så så bra ut med blu-ray og B&O lyd i sommer som var, men har fra begynnelsen hatt problem med at trådløst internet signal faller ut kun på denne maskinen helt av seg selv. Det fikses med at en går på kontroll panelet for internet forbindelsen og trykker på mellom leddet maskin og internet ( det røde krysset ) og den prøver å fikse selv, da sier den at det er skudd av og når en akseperer at det skrues på igjen så virker det igjen.

Er det noen som har noen tips for dette da det hender mange ganger foran en kveldes økt ?

Hvordan går jeg frem for å oppdatere driver for wireless når jeg har lastet ned siste versjon, er usikker på hvordan går frem. Noen som har steg for steg tips ?

Eventuelt er det en god ide og oppdatere BIOS også, men like usikker her også ?

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme maskin. Og er ikke fornøyd med ytelsen på trådløst selv. Problemet er at Asus har cheapet ned på nettverkskortet og satt i noe skvip fra Atheros. Nye drivere hjalp litt. Disse finner man på Asus.no.

Jeg kjøpte et Intel 6200 nettverkskort på eBay for 100kr. Dette er et av de bede kortene på markedet, problemet et at selve maskina må skrus helt fra hverandre for å kunne skifte kortet :thumbdown:

Sett mange guider for å skifte, problemet er bare at man må gå så langt i skruinga at all garanti vil forfalle..

Skulle jeg i dag kjøpt ny maskin ville jeg gjort litt bedre research på nettverkskort og skifting.. Problemet var at da maskina ble kjøpt var jeg desp etter ny.. Samme gjelder også for vifta.. Helt umulig å skifte og rense uten å skru helt fra hverandre..

Lenke til kommentar

Takker for svar og har vel kommet fram til det samme og må nok bitte i det sure eplet og få det skiftet. Lurer litt på å prøve ekstern usb adapter n standard men hvis en skrur av wifi med bryter på siden av laptop så skru enn også av bluetooth for mus som vi bruker. Skal se om jeg finner en mulighet til kun å skru det av via windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...