Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen-problem

Anbefalte innlegg

Hei, installerte nylig nytt hk, cpu og ram. Installerte windows og det fungerte som normalt. Etter en liten stund begynnte maskinen å gå tregt, samt at jeg hadde noen problemer med bf3. Jeg valgte derfor å formatere hardisken og installere nytt windows. Det var da problemene med bluescreen kom. Jeg hadde allerede lastet ned en hel del, og windows update hadde blitt avbrutt flere ganger, så jeg formaterte, og instalerte windows igjen.

Windows installasjonen går feilfritt og jeg kommer inn på maskinen og begynner å se litt rundt. Etter 1-2min får jeg bluescreen igjen! Bluescreen beskjeden er "Page_fault_in_no_paged_area" Andre beskjeder jeg har fått før, er blant annet: Pfn_list_corrupt og Memory_mangement.

Begynner å tro at kanskje det er hardware som har streiket? Har gått over alle kabler og alt sitter som det skal.

Hva tror dere?

Specs:

HK: Gigabyte Z68X-UD3H-B3

CPU: I5 2500k

GPU: XFX Radeon 5750 512mb

Strøm: Silver power 620W

Endret av Bulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du testet en og en brikke?

Virker som om du har problemer med minnet ja. Kan være en brikke kan være alle. vanskelig å si. Om du har kvittering så er det vel livstids garanti på de fleste minne brikker. Da tar du enten å leverer tilbake til sjappa der du har handla dem eller tar en RMA til fabrikant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...