Ernie Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Irriterte med direkte grønn idag når jeg skulle kjøpe engelsk og 3BI bøker (Grunnbok og studiebok) idag. Tilsammen var prisen på de 3 bøkene 1300kr :o Enda verre, de to dyreste kostet tilsammen 1010kr :o Da hadde jeg bøker til 2 av 7 fag... Hvorfor i helvete skal skolebøker koste så jævlig mye? Det verste av alt er at utdanning til og med videregående SKAL være gratis i følge utdanningsloven. Noen som er med på å sende inn et klage brev til staten? Eventuelt saksøke staten for brudd på egne regler? Og btw jeg går nå i 3 klasse eller 3. gruppe som det heter nå Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er derfor det er lurt å kjøpe brukt. Da koster dem bare mellom 100 og 200kr. (Ikke alle har den muligheten da) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Er derfor det er lurt å kjøpe brukt. Da koster dem bare mellom 100 og 200kr. (Ikke alle har den muligheten da)joda, men når skolen skifter ut de bøkene man skal bruke må man jo kjøpe nytt hvilket er tilfellet for meg... 4 av 7 fag eller noe Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hah! Jeg har kjøpt en ny kalkulator til 1200kr. Stod på lista vi fikk over bøker og utstyr vi trengte. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Irriterte med direkte grønn idag når jeg skulle kjøpe engelsk og 3BI bøker (Grunnbok og studiebok) idag. Tilsammen var prisen på de 3 bøkene 1300kr :o .. og sånn kommer det til å fortsette, helt til hele skoleklasser over det ganske land stikker hodene sine sammen og nekter å kjøpe nye bøker. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Irriterte med direkte grønn idag når jeg skulle kjøpe engelsk og 3BI bøker (Grunnbok og studiebok) idag. Tilsammen var prisen på de 3 bøkene 1300kr :o .. og sånn kommer det til å fortsette, helt til hele skoleklasser over det ganske land stikker hodene sine sammen og nekter å kjøpe nye bøker. ja vis RV har lagt ut bøkene på nettet så kan jeg godt skrive dem ut... problemet er bare det at vi får litt trekk i karakteren (iallfall der jeg går) hvis jeg ikke har boka, og hvis jeg ikke har en bok så lærer man jo ikke stort da... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 .. og sånn kommer det til å fortsette, helt til hele skoleklasser over det ganske land stikker hodene sine sammen og nekter å kjøpe nye bøker. Tviler sterkt på at det kommer til å skje i framtiden. Men en god idè er det absolutt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 og hvis jeg ikke har en bok så lærer man jo ikke stort da... det er ikke ditt problem når du har blitt lovet gratis skolegang. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 og hvis jeg ikke har en bok så lærer man jo ikke stort da... det er ikke ditt problem når du har blitt lovet gratis skolegang. Vel........egentlig, fordi han får dårligere karakterer, kommer ikke inn på de studiene han vil inn på, og får ikke den jobben han vil ha (pessimistisk sett). Dessværre er det relativt få som ser på om han har kjøpt skolebøker eller ikke. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 kjøpt det meste brukt. noe får jeg ikke tak i brukt. uro. rv ga bort gratis skole-bøker i byen. (cred) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Huff ja. Var nettopp på Norli og kjøpte en fordømt norskbok til nesten en halv tusenlapp :x Ville ikke hatt boken om de hadde slengt den etter meg. Bare synd at jeg MÅ ha boken da Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 hvorfor i [sensur] koster skolebøker SÅ mye? det er de kapitalistiske svina som styrer verden som vil at fattige små studenter skal svi for at kona dere ikke vil knulle ... DØØØØØØ! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 hvorfor i [sensur] koster skolebøker SÅ mye? det er de kapitalistiske svina som styrer verden som vil at fattige små studenter skal svi for at kona dere ikke vil nyte ... DØØØØØØ! ja, der har vi grunnen ja Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Grunnen er jo simpel: fordi det er penger å tjene. Hvis du produserte skolebøker, ville du : a) Produsert bøker og solgt dem uten/med lav profitt B) Produsert bøker og solgt dem med høyest mulig profitt ? /me takker til alle wannabe politikere for deres ekstremt gode innsats og ønsker dere alle en ektefelle med sjefsstilling i ett forlag!! Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 bra det ikke er lov og ha reklame i skolebøker! er jo mye bedre at ungdommen slepper og bli utsatt for det forferdelige kjøpepresset reklame i hadde skolebøkene påført. mye bedre att de må bruke 3000 kr på og kjøpe sine egne bøker! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Irriterte med direkte grønn idag når jeg skulle kjøpe engelsk og 3BI bøker (Grunnbok og studiebok) idag. Tilsammen var prisen på de 3 bøkene 1300kr :o .. og sånn kommer det til å fortsette, helt til hele skoleklasser over det ganske land stikker hodene sine sammen og nekter å kjøpe nye bøker. Ang det så er det prøvd ,men det var ikke noe god ordning. For 2år siden så kjøpte mange skoler inn bøker ,men de måtte selge dem igjen pga at de trengte penger eller noe. Det var iallefall grunnen vi fikk når vi skulle ha bøker. Jeg har fått 5 av 9 bøker brukt og jeg håper på og få noen flere brukt også. Men bøkene jeg har er ikke skolebøker. Det er bøker for og hjelpe personer som sitter på diverse verksteder og klør seg i hodet når de får inn en ting som de ikke har feilsøkt på på lang tid. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Solgt med passelig profitt... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg kjøper bøkene nye... Klager ikke, men det er jo ganke ironisk at man må punge ut godt over 3000 for alle bøkene til sammen, så utover i skoleåret kan man ikke fordra bøkene. Et glimt på en av bøkene, og hydrogenbomben sprenger liksom... Kunne ønske jeg kunne bruke de 3000 kronene på en slik en eller denne i stedet... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ville vært noe det. Men hva skal dere gjøre uten utdannelsen? Det meste gode man arbeider for krever litt slit og derfor har vi skolegangen. Og hvis man synes det er morsomt (sånn som mange på yrkesfag gjør) så blir det bare morsomt hele tiden Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kunne ønske jeg kunne bruke de 3000 kronene på en slik en eller denne i stedet... En slushmaskin faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå