Gå til innhold

Skjermkort og nettverkskort som ikke vil samarbeide...

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen egen pc for første gang. Fikk forskjellige problemer avhengig av hvilket operativsystem jeg brukte. Nå kjører jeg XP, men har fortsatt problemer...

1) Lydkortet(Soundblaster Live!) er ifølge settings riktig installert og fungerer som det skal. Eneste problem er at det ikke kommer noe lyd ut av høyttalerne... Volum-innstillingene er slik de skal.(ingenting står på mute) Kan det dreie seg om feil på hardware?

2) Nettverkskortet av type Realtek RTL8029(AS). Dette blir registrert av maskinen men lar seg ikke installere. Har prøvd forskjellige drivere, men ingen fungerer. XP har kompatibel driver til kortet, men det fungerer altså ikke... Hva kan feilen være her??

Håper noen smartinger vet råd!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

1) Lydkortet(Soundblaster Live!) er ifølge settings riktig installert og fungerer som det skal. Eneste problem er at det ikke kommer noe lyd ut av høyttalerne... Volum-innstillingene er slik de skal.(ingenting står på mute) Kan det dreie seg om feil på hardware?

Har du sett i kontroll-panel under voice at WinXp har valgt Skjemkortet ditt som default?

Når jeg installerer winXp så setter Xp, VIa-sound som default, noe som resulterer i null lyd.

Ellers så kan du se i win-update om det er noe der, ellers så oppdater de drivere du kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...