Bjerknez Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Tok blandt annet disse to bildene på vestlandet her om dagen. Bildene er tatt mellom Måløy og Selje. EXIF ligger i filen for dem som er interissert Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Litt for tunge og døsige for min smak 5 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Litt for tunge og døsige for min smak Det er lov og mene det Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Fargekontrasten i øverste bildet er ganske spennende. Gøy med vann som er fanget i øyeblikket i motsetning til de lange lukkertidene som er populære nå. Nederste bildet har fine farger og grei komposisjon etter min smak. Fint med det rødlige i vegetasjonen som motsetning til grønnfargen i vannet. Spennende med regnet som viser på bidet. Jeg ville ha fjernet det orange nedenfor broen. Litt forstyrrende synes jeg. Red.: PS: Nysgjerrig: Er øverste fra Stavanger? Endret 21. januar 2012 av Nikona Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Fargekontrasten i øverste bildet er ganske spennende. Gøy med vann som er fanget i øyeblikket i motsetning til de lange lukkertidene som er populære nå. Nederste bildet har fine farger og grei komposisjon etter min smak. Fint med det rødlige i vegetasjonen som motsetning til grønnfargen i vannet. Spennende med regnet som viser på bidet. Jeg ville ha fjernet det orange nedenfor broen. Litt forstyrrende synes jeg. Red.: PS: Nysgjerrig: Er øverste fra Stavanger? Takker for kritikken Nei ingen av disse er fra Stavanger. Begge bildene er tatt på omtrent samme sted og er foreviget mellom Måløy og Selje i Sogn og Fjordane Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Det var triste bilder. Mulig at de fototeknisk er bra, men ... 4 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Det var triste bilder. Litt av meningen det ja... Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Vel, tar du bare bilder eller kan du photoshop? Du burde color correcte bildene litt. Få litt mer guff og dybde i dem Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Vel, tar du bare bilder eller kan du photoshop? Du burde color correcte bildene litt. Få litt mer guff og dybde i dem Kan vel tildels begge deler... Men bruker stort sett kun Lightroom til etterbehandlingen. Kan du bruke ett av bildene over og legge inn et eksempel slik du ville hatt dem? Slik at det får litt mer "guff og dybde"? Litt artig å se hvordan andre hadde gjort det Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Bra, forsøk, men jeg kan ikke helt si meg enig med deg desverre. Var ikke slik jeg så bildet med tanke på farger og bildet du redigerte har etter min mening fått et grønnstikk... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Hm, så én kritikk av det ene bildet er skikkelig woohoo altså? dine gjort - that's all I'm saying. Har jeg ikke sagt... Men kritikker fra personer som fremstår med fullt navn teller vesentlig mer enn kritikker som gis fra andre, og dermed er en kritikk fra foto.no mer verdt i mine øyne enn fra kritikker andre steder. Det er bra, for det er ikke noe å diskutere (les; det jeg skrev er 100% riktig.... eller skaff deg en bedre sans for humor!). Hvilken humor jeg har vet du svært lite om. Send meg en mail med ditt fulle navn, så kan vi ta en litt mer seriøs fotoprat på privaten, i stede for å tøyse rundt her inne i blinde. Setter alltid pris på en liten fotoprat på mail. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Moderatormelding Så! Vi holder oss til bildekritikken, og holder personangrepene unna... KristianModerator Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg liker originalen bedre enn det fargekorrigerte bildet. Det var nettopp kontrastene i fargene, den gulorange forgrunnen mot det blågrå havet, som ga bildet et pluss fra meg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Forrige moderator glemte å legge ved den obligatoriske meldingen, men moderatorinnlegg skal ikke besvares i tråden. Jeg har derfor skjult ett innlegg, og videre kommentarer på min eller andres moderering tas på private meldinger.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 EXIF ligger i filen for dem som er interissert Jeg finner ingenting, verken i to tjenester på nett eller ved å laste den ned lokalt. Lyst til å dele dataene? Fantastiske bilder, forresten! Liker begge to, spesielt den triste stemningen. Stå på! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Okay... mener da bestemt at disse skulle ligge der, men da legger jeg dem ut her nå Kamera:Canon 5D MK II Objektiv:EF 70-200 f/2.8L USM IS II Lukkertid:1/80 Blender:f/10 ISO:400 Brennvidde:95mm Kamera:Canon 5D MK II Objektiv:EF 35mm f/1.4L USM Lukkertid:1/80 Blender:f/7.1 ISO:200 Brennvidde:35mm Endret 25. januar 2012 av BjerkneZ Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Vil bare si at det er noen flotte bilder du har tatt! Virkelig fanget stemningen! Hvis jeg skulle satt fingeren på en ting, måtte det vært at den kjedelige og kontrastløse kneisa på venstre side av bilde 2 kanskje fikk litt mer plass enn den burde hatt... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Takk for det Nycolan Det med kontrastløs "kneis" er notert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå