HHherasen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei! jeg byggde pcen min i sommer og har i grunn siden det hatt litt problemer med enkelte spill. Lette spill som ikke krever mye går fint men problemet oppstår spesielt i Skyrim eller Crysis2 ol. Det trenger ikke å gå mer enn 10 min(noen ganger mer mindre) så fryser pcen seg, skjemren blir koblet fra og eneste utvei er da svenske knappen. Jeg vil selv tørre å påstå at det er et problem med skjermkort siden jeg prøvde et gammelt skjermkort å kunne da spille skyrim uten at det skjedde. jeg har bra kjøling i PCen, cpuen ligger på alt fra 30-50. Mens skjermkortet kan tippe opp mot 68 grader er det meste jeg har sett. Har også prøvd å klokke det ned litt å slå ned grafikken men fortsatt samme problem. Har også kjørt igjennom sånn benchmarking program dx11 hvor det samme også skjedde. Hadde vært flott hvis noen kunne komme med noen tips, eller om noen kan bekreft at det er skjermkortet som er gått susen. setter pris på hjelp. takk Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Det er enten skjermkortet, spenningsregulatoren på hovedkortet, temperatur eller strømforsyningen som er problemet. For å kunne bekrefte og/eller utelukke det så trenger vi å vite hvilke komponenter PC-en din består av. Hvor mange disker og cd-rom-stasjoner og hvor høy effekt strømforsyningen kan levere (totalt og 12v og 5v rails er nyttig). Hvis du har flere mulige strømforsyningsplugger til skjermkort og andre komponenter så kan det hjelpe å forsøke å stokke litt om på dem. Mange strømforsyninger har flere 12v-rails og hvis du er uheldig så kan du ha lagt for mye belastning på en av dem mens den andre tvinner tomler. Lenke til kommentar
HHherasen Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Det er enten skjermkortet, spenningsregulatoren på hovedkortet, temperatur eller strømforsyningen som er problemet. For å kunne bekrefte og/eller utelukke det så trenger vi å vite hvilke komponenter PC-en din består av. Hvor mange disker og cd-rom-stasjoner og hvor høy effekt strømforsyningen kan levere (totalt og 12v og 5v rails er nyttig). Hvis du har flere mulige strømforsyningsplugger til skjermkort og andre komponenter så kan det hjelpe å forsøke å stokke litt om på dem. Mange strømforsyninger har flere 12v-rails og hvis du er uheldig så kan du ha lagt for mye belastning på en av dem mens den andre tvinner tomler. Det kan altså også være noe med spenningen å gjøre da, mulig jeg burde se over litt på koblinger osv. Men uansett Komponentene mine er : Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 AMD Phenom II X4 965 Black Edition Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 gange 2 Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU Samsung SpinPoint F3 1TB Kingston HyperX SSD 120GB 2.5" Fractal Design Define R3 Black Pearl HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 også cdrom som jeg ikke er helt sikkert på hva er, ikke noe spesielt bare en helt vanlig en fra en gammel pc. Lenke til kommentar
HHherasen Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Har du noen flere tips? Siden strømforsyningen er på 650w bør jo det være nok. Skal prøve å sjekke om jeg kan gjøre omnoe på kablene fra strømforsyning til skjermkort, Noen tips om hva jeg bør prøve ut for å utelukke enkelte ting. Setter pris på alle svar ))!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå