huf Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Sitter her å tenker på at det hadde vært kjekt å ha noen spill på den kalkulatoren min, som litt underholdning i matte timene..har hørt om en som har klart å legge inn på bondesjakk eller noe sånt for lenge siden..noen som vet om dette går an? Har en Casio CFX-9850GB Plus. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Vet ikke om det går på akkurat din kalkulator (søk på nettet), men jeg hadde i alle fall en pen bunke spill på min Texas Instruments Ti-83 når jeg gikk på VGS. Ligger alle mulige spill til den på nettet. Langt mer avanserte enn bondesjakk også. Noen tetris-lignende spill, et platformspill (mario-aktig) blant annet. Ti-83 var ganske enkel å programmere til, brukte BASIC. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Sitter her å tenker på at det hadde vært kjekt å ha noen spill på den kalkulatoren min, som litt underholdning i matte timene..har hørt om en som har klart å legge inn på bondesjakk eller noe sånt for lenge siden..noen som vet om dette går an? Har en Casio CFX-9850GB Plus. Skulle ikke vurdere å faktisk JOBBE i mattetimene iår istedet, da? Jeg skal også ha en sånn kalkulator i år, skal bli ferdig med generell-stud.komp.-matta... Og selv om jeg hadde seks første året så trur jeg ikke akkurat jeg kommer til å trumfe gjennom matta iår... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Skulle ikke vurdere å faktisk JOBBE i mattetimene iår istedet, da? Jeg skal også ha en sånn kalkulator i år, skal bli ferdig med generell-stud.komp.-matta... Og selv om jeg hadde seks første året så trur jeg ikke akkurat jeg kommer til å trumfe gjennom matta iår... Bahh.. Jeg kom da gjennom, og vi stekte vafler i mattetimen. Læreren ble litt forbanna når hun oppdaget det. Hehe.. En annen gang kastet vi en kamerat ut av vinduet to ganger. Når han kom inn i klasserommet etter andre gang fikk han tilsnakk fordi han ikke satt rolig og jobbet. Var egentlig ganske texas i 3MX-timene.. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jeg har haugevis av spill på kalkulatoren, det er bare til å kjøpe overførigns kabel på clas ohlson og søke på google etter casio spill. funker bare fett her. Lenke til kommentar
huf Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 jeg har haugevis av spill på kalkulatoren, det er bare til å kjøpe overførigns kabel på clas ohlson og søke på google etter casio spill. funker bare fett her. Kan du finne en link til meg på clas ohlson til den kabelen som du mener er den riktige å bruke? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hadde en primitiv versjon av Doom på min HP-48GX kalkis I full 3d (2 farger dah) og greier. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 kom gjennom 2mx med lærer som værken kunne et ord norsk eller engelsk, men han var flink i matte.. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ho ho. Me steikte vafler og lagde smørbrød. Og så dei vanlege tinga mekka moped, vannkrig, røyke vannpipe, låsa greegs inn på syrerommet, slåstkamp mellom Greegs og Knut og bølleringa til Asjil... Det var tider eller hur Corcky? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Pft... jeg ble aldri imponert av spillene på TI-83'en. Det eneste som var litt bra var Pingu (marioklonen som nevnt over). Spillte det aldri selv, men fint var det. Ble liksom ikke så imponert når jeg hjemme hadde mange hundre MHz og GB ram. Men all respekt til de som laget høytaler til TI-83'en og hadde musikk på den. Og til de som overklokket den fra 7 MHz til 12MHz (da trengte den vistnok kjøleribbe) Lenke til kommentar
corcky Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ho ho. Me steikte vafler og lagde smørbrød. Og så dei vanlege tinga mekka moped, vannkrig, røyke vannpipe, låsa greegs inn på syrerommet, slåstkamp mellom Greegs og Knut og bølleringa til Asjil... Det var tider eller hur Corcky? HAHA.. ja du det skal eg lova deg var knall!! Lenke til kommentar
Döden Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 kom gjennom 2mx med lærer som værken kunne et ord norsk eller engelsk, men han var flink i matte.. Hvordan vet du det da? :wink: BTW har jeg kalkulatoren som han øverste fyren nevnte! (Laste ned d00m til den eller?? link?) Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 kom gjennom 2mx med lærer som værken kunne et ord norsk eller engelsk, men han var flink i matte.. Hvordan vet du det da? :wink: BTW har jeg kalkulatoren som han øverste fyren nevnte! (Laste ned d00m til den eller?? link?) Han skrev nå tall karakteren min med de fine multinasjonale tallene, sikkert skrevet karakteren på arabisk til de som lager vitnemålene, fordi fortjente ikke karakter i faget vetfall, stakk jo bare innom i ny og ned for å hilse på kompiser Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Mm. Godt tips: Drit i å laste ned spillene og lag dem selv heller. Det er gøy, lærerikt og GØY! Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ho ho. Me steikte vafler og lagde smørbrød. Og så dei vanlege tinga mekka moped, vannkrig, røyke vannpipe, låsa greegs inn på syrerommet, slåstkamp mellom Greegs og Knut og bølleringa til Asjil... Det var tider eller hur Corcky? HAHA.. ja du det skal eg lova deg var knall!! I totaly agree too, man! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 jeg har haugevis av spill på kalkulatoren, det er bare til å kjøpe overførigns kabel på clas ohlson og søke på google etter casio spill. funker bare fett her. Kan du finne en link til meg på clas ohlson til den kabelen som du mener er den riktige å bruke? de har den ikke i butikken så jeg tviler på de har den på nettsiden, er du heldig så har de en liggende på lageret. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Her er en link til MASSEVIS med både spill og programmer til Texas: http://www.ticalc.org/ og HP: http://www.hpcalc.org/ Har selv masse av disse programmene og spillene på kalkulatoren, kjekt og ha når examen nærmer seg (programmene altså :wink:) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Texas Instruments Ti-83 eller nyere modeller i Norge? I Tromsø hadde vært å foretrekke, men kan godt bestille hvis nødvendig. Begynte på Gk Allmenn for 2 dager siden og trenger allerede sårt en virkelig god kalkis. Sier ikke nei til en som jeg kan ha det litt gøy med samtidig Aasgaard du hadde jo denne kalkulatoren i din tid, hvordan er det med grafer på denne kalkulatoren? Har den de samme funksjonene som Casio kalkulatoren som er nevt i denne tråden? Eller bedre? Og til slutt, noen som vet hvor jeg eventuelt kan få kjøpt en link kabel eller et koblingskjema, så kan jeg fikse en selv.. :wink: Er ung, men litt elektronikk kan jeg da.. Hilsen en fortvilt 1.klassing som ikke vil gå på skole likvell. (2(!!) prøver første uka(!) HIIIIILFEEE) Takk for meg. God natt.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 bamsefar, har samme problem selv. Trodde vi fikk låne i år også, men neida :-? Uansett, har sett litt rundt og de har den flere steder. Dyreste er ca 1600, mens binders er billigst med 870,- Drar å kjøper i helga, så blir det programering (min første, wish me good luck) Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Kjøpte en Casio CFX-9850GB PLUS-we nylig for 850,- og har fundet en del spill til den nå trenger jeg bare en FA-123 kabel for å kommunisere med pc'n. Er det noen som vet om en butikk i Norge som selger denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå