*F* Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Vel, da fikk jeg et brev i posten som sier at jeg har fått plass på "Jobbklubb". Heldig som jeg er... ;P Vel, å gå på jobbklubb i stedenfor å sitte hjemme å ikke gjøre noe kan vel sikkert være greit. Men nå har det seg slik at jeg driver å søker jobber (naturlig nok) og har de siste ukene gjevnlig vært på intervjuer hos diverse arbeidsgivere å bemanningsbyråer. Problemet er at om jeg skal være på jobbklubb fra 9 til 15 så har jeg ikke tid til å møte på intervjuer, og får ihvertfal ingen jobb. Så, det jeg egentlig lurer på er: - Kan man få fri fra jobbklubb for å møte på intervjuer - Hvordan gjør man egentlig dette? For om det er en 2 ukers søkeprosess er det jo ikke noen vits, arbeidsgivere ringer gjerne og spør om jeg kan i morgen. - Og så kan jeg jo også spørre, dere som har deltat jo Jobbklubb: Hvordan er det? Endret 20. januar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
claes Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Selvsagt ikkenoe problem å få fri til å gå på jobbintervju. Hvorfor skulle du liksom ikke gjøre det? Ser ikke hvorfor du ser så negativt på dette, her i byen var ihvertfall denne jobbklubben drevet av noen andre en NAV selv og de som var der var veldig hyggelige og behjelpelige. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 Nei, sist jeg var på møte med nav ble jeg nermest skjelt ut fordi jeg hadde gått så lenge uten arbeid Så nei, jeg har ikke noe bra intrykk. Lenke til kommentar
ToBeAlive Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hele poenget med denne type kurs er å holde aktiviteten oppe, strukture jobbsøkingen, gjøre deg bedre på jobbintervjuer/søknadsutforming/etc og få deg fortest mulig ut i jobb. Hvis du kan vise NAV at du er aktiv og greier deg selv slipper du som regel å gå på kurset. Vis dem f.eks. hvor mange jobber du har søkt, antall jobbintervjuer, osv, - slik at de ser at du klarer deg godt på egen hånd. Du får fri fra kurset (og registreres som oppmøtt) når: - du er på jobbintervju, - jobber en dag/noen timer - eller skal ut og levere søknader personlig. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det kan bli en helt grei opplevelse hvis du har gått lenge uten å få napp. Som ToBeAlive sier kan det hjelpe deg til å strukturere hele prosessen og gi deg en ekstra puff mentalt. Går man lenge uten jobb blir hverdagen preget av det og motet kan synke. Jeg kom i gruppe med andre med høyere utdanning, så alle var motiverte, men kan kanskje være annerledes hvis du havner i gruppe med uutdannede som innerst inne ikke ønsker seg jobb. Du får selvfølgelig fri til jobbintervju og slikt. Vær positivt innstilt til opplegget. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg ser ikke negativt på dette kurset, det er jo bedre en å sitte hjemme å ikke gjør noe. Men for tiden har jeg flere jobber jeg har en god følelse på at jeg får. PS: Jeg har fått en 1(til 2) ukers jobb hos et IT firma i forbindelse med et prosjekt som jeg starter på til mandag, og rekker akkurat en uke, om det blir en 2. uke er usikkert forreløblig. Men uke 2 er det likevel start på jobbklubb, kan man jobbe denne første uken og siden delta på kurset etter denne tid? Et spm til, ikke helt relevant men: Hva er vanlig betenkningstid på Jobbtilbud (via bemanningsbyråer)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå