Pseudopod Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 dessuten så skal ikke absint drikkes ren i utgangspunktet Vel, jeg har prøvd med vann og/eller sukker, men jeg foretrekker den fremdeles slik som den er på flaska . Hva er uansett poenget med å gi drikken en så høy alhokolprosent dersom man "skal" blande den med vann . Hvorfor selger man ikke bare absinthen ferdig utblanda i stedet? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 mojito lages av rom. min favoritt drink. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg klarer ikke like alkoholtinnholdig drikke, noe som er veldig kjipt. Skal sies at jeg kun er 19 år, men jeg har drukket alkohol i flere år og har prøvd mye rart i mye mengder. Det er vel strengt tatt dette som kalles sosialt press og drikkepress? Hvorfor ønsker du å drikke alkohol om du ikke liker smaken? For å være tøff? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Alkohol er ikke så særlig godt dersom du ikke liker smaken fra første gang. Har merket på visse personer att dersom man begynner tidelig blir det dårlig :\ Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg klarer ikke like alkoholtinnholdig drikke, noe som er veldig kjipt. Skal sies at jeg kun er 19 år, men jeg har drukket alkohol i flere år og har prøvd mye rart i mye mengder. Det er vel strengt tatt dette som kalles sosialt press og drikkepress? Hvorfor ønsker du å drikke alkohol om du ikke liker smaken? For å være tøff? for å passe inn å ha det gøy. "for å være tøff", nå høres du ut som mora mi da jeg var 14. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 for å passe inn å ha det gøy. "for å være tøff", nå høres du ut som mora mi da jeg var 14. Hva er forskjellen på det jeg sa, og beskrivelsen du gav? Det var jo dønn likt Dessuten er det vel ikke tilfeldig at moren din snakket slik til deg når du var fjortis, og at andre voksne må snakke slik til deg nå Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 for å passe inn å ha det gøy. "for å være tøff", nå høres du ut som mora mi da jeg var 14. Hva er forskjellen på det jeg sa, og beskrivelsen du gav? Det var jo dønn likt Det er vel strengt tatt dette som kalles sosialt press og drikkepress? Hvorfor ønsker du å drikke alkohol om du ikke liker smaken? hvorfor spør du om noe du allrede har svart på? jo, da får du et "dønn likt" svar. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor vil jeg drikke alkohol? Det gir god stemning, og kvelden blir mer gøy enn den ville vært ved edru tilstand. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor vil jeg drikke alkohol? Det gir god stemning, og kvelden blir mer gøy enn den ville vært ved edru tilstand. Godt sagt. Alt er morsommere med litt alkohol i blodet, for å være ærlig.. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Synes nå det er litt trist at folk må ruse seg for å ha det gøy og for å klare å være ærlige mot hverandre jeg da, men skal du absolutt ruse deg for å ha det gøy så ta deg heller en "special brownie". Mye bedre for kroppen. Smaker nok bedre også om du ikke liker smaken på alkohol. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg klarer ikke like alkoholtinnholdig drikke, noe som er veldig kjipt. Skal sies at jeg kun er 19 år, men jeg har drukket alkohol i flere år og har prøvd mye rart i mye mengder. Det blir ofte slik at jeg skjærer grimaser eller lignende kun av en slurk øl, noe som ikke er så kult når jeg skal ut å ha det morro! Det tyr ofte til at jeg også må bruke mer penger på sprit og blande vann ettersom det gir ihvertfall noe bedre smak (øl er verst). Hva er greia? Er dette kun noe man må gro på seg? Noen mennesker klarer ikke smaken av alkohol samme hva den er maskert bak. Du burde egentlig bare være glad til spør du meg, alkohol er roten til om ikke alt ondt så ihvertfall en himla mye. 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Noen mennesker klarer ikke smaken av alkohol samme hva den er maskert bak. Du burde egentlig bare være glad til spør du meg, alkohol er roten til om ikke alt ondt så ihvertfall en himla mye. Jeg har forsøkt å forklare dette jeg også, men hver generasjon må åpenbart gjøre sine egne feil Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Tåpelig å konkludere med noe slikt. Det er kun i få situasjoner personlig drikking fører til noe "ondt" - som du omtaler det. Selvfølgelig vil man erfare negative opplevelser med alkohol, men det vil man også med bilkjøring, matlaging - ja alt i livet. Det betyr ikke at det er noe man skal utelate i livet sitt. Men jeg lagde ikke denne tråden for å forsvare bruken av alkohol - jeg lagde den fordi jeg sliter med å like alkohol - så ikke noe vits å diskutere dette noe videre. Tar godt imot flere tips og erfaringer angående emnetittelen! Takk Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 dessuten så skal ikke absint drikkes ren i utgangspunktet Vel, jeg har prøvd med vann og/eller sukker, men jeg foretrekker den fremdeles slik som den er på flaska . Hva er uansett poenget med å gi drikken en så høy alhokolprosent dersom man "skal" blande den med vann . Hvorfor selger man ikke bare absinthen ferdig utblanda i stedet? Tja, bla. så kan man velge forhold selv. Men du sier du har prøvd med vann og sukker, har du da faktisk brukt en ordentlig absintskje og sakte dryppet vann over skjea mens det ligger en sukkerbit der? Har selv ikke prøvd det, men har veldig lyst. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg var fra første stund veldig glad i øl, jeg. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Men du sier du har prøvd med vann og sukker, har du da faktisk brukt en ordentlig absintskje og sakte dryppet vann over skjea mens det ligger en sukkerbit der? Har selv ikke prøvd det, men har veldig lyst. Nei, og jeg tror det er begrenset hvor mye smaksforskjell det er ved å bruke denne metoden . Høres mer ut som et rituale, spør du meg. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Men du sier du har prøvd med vann og sukker, har du da faktisk brukt en ordentlig absintskje og sakte dryppet vann over skjea mens det ligger en sukkerbit der? Har selv ikke prøvd det, men har veldig lyst. Nei, og jeg tror det er begrenset hvor mye smaksforskjell det er ved å bruke denne metoden . Høres mer ut som et rituale, spør du meg. Mer eller mindre, men hovedeffekten av det er vel at man bruker lang tid på å drikke opp absinten vil jeg tro. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Som sagt tidligere. Er ikke alle som liker smaken av alkohol og da skjønner jeg ikke hvorfor man SKAL drikke det selvom det hører til en hyggelig kveld. Min erfaring er egentlig bare å prøve seg fram med forskjellige drinker. Fins utallige mange forskjellige drinker. Rom og cola Øl og ingerfærøl(anbefales) Jeger og cola osv.. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Vær gild for det. Jeg er heller tvert imot, må ha det bart. Klarer ikke å mikse og makse. Tror ikke TS har smakt det som er hans drikke. Bare prøv videre Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Tåpelig å konkludere med noe slikt. Det er kun i få situasjoner personlig drikking fører til noe "ondt" - som du omtaler det. Selvfølgelig vil man erfare negative opplevelser med alkohol, men det vil man også med bilkjøring, matlaging - ja alt i livet. Det betyr ikke at det er noe man skal utelate i livet sitt. Men jeg lagde ikke denne tråden for å forsvare bruken av alkohol - jeg lagde den fordi jeg sliter med å like alkohol - så ikke noe vits å diskutere dette noe videre. Tar godt imot flere tips og erfaringer angående emnetittelen! Takk For the record vil jeg bare si at jeg har drukket noenlunde regelmessig (sosialdrikking) i snart 10 år og jeg har enda tilgode å ha en negativ opplevelse. Jeg har aldri sloss, aldri fått juling, aldri skadet meg eller noe som helst. Det hele kommer an på hva du gjør det til selv, hva slags venner du omgså og hvor mye du drikker/hvordan du reagerer på alkohol. Jeg får verdens beste humør av det, så jeg havner aldri opp i noe drit. Jeg husker dog at det tok meg minst 2-3 år før jeg virkelig fikk smaken på øl, nå er det noe av det beste jeg vet og det er svært få ting som kan måle seg med en iskald pils Det jeg dog gjorde mye da jeg var yngre var å drikke sprit og lage drinker. Blandet drinker med sprit + forskjellige likører, testet forksjellige blandevann osv. Det finnes mange drinker man kan lage som ikke smaker sprit overhodet. Trikset er å ikke blande for sterkt og å finne en drink du liker. Vin har jeg likt fra dag 1, jeg skulle på fest en dag og sa rett og slett til meg selv "i dag skal jeg lære meg å drikke vin", stakk på polet og kjøpte en hvit og en rød og har likt vin helt siden første slurk. Men det finnes fortsatt masse vin jeg ikke liker, så det gjelder å finne en som passer smaksløkene. Favorittvinene er Marques de Cacerès som finnes i både rød, hvit og rosé. Et hett tips er en drink kalt Sure Sivert. Du har ikke nubbesjans til å kjenne alkoholsmak og den smaker bare helt fantastisk godt. Bare ikke del den med vennene dine, ellers blir du stående å lage drinker hele fuckings kvelden Oppskrift: 2cl vodka 2cl Pisang Ambon (vinmonopolet - sjekk lagerstatus ved ditt pol før du drar ut, er ikke alltid de har den inne). 4cl Sourmix (de har sourmix pulver på de fleste meny og ultra butikker, se i drink-seksjonen etter en hvit boks det står "Strag's" på) Disse ingrediensene shakes og helles over i et glass fullt av isbiter (anbefaler å kjøpe en pose ferdige isbiter på butikken så du ikke går tom). Toppes med sprite, og alternativt en liten dæsj med fløte eller melk (tilsvarende en halv spiseskje ca.) for en litt ekstra mild variant. Det er litt jobb å lage, men den er utrolig god. Jeg har enda tilgode å lage denne til noen uten at de har likt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå