T.O.E Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei! Jeg klarer ikke like alkoholtinnholdig drikke, noe som er veldig kjipt. Skal sies at jeg kun er 19 år, men jeg har drukket alkohol i flere år og har prøvd mye rart i mye mengder. Det blir ofte slik at jeg skjærer grimaser eller lignende kun av en slurk øl, noe som ikke er så kult når jeg skal ut å ha det morro! Det tyr ofte til at jeg også må bruke mer penger på sprit og blande vann ettersom det gir ihvertfall noe bedre smak (øl er verst). Hva er greia? Er dette kun noe man må gro på seg? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Er det sterkt så er det fort gjort å skjære noen grimaser. Øl er en tilvenningsdrikke etter min mening, som kaffe og vin. Endret 20. januar 2012 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Grow some balls. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei! Jeg klarer ikke like alkoholtinnholdig drikke, noe som er veldig kjipt. Skal sies at jeg kun er 19 år, men jeg har drukket alkohol i flere år og har prøvd mye rart i mye mengder. Det blir ofte slik at jeg skjærer grimaser eller lignende kun av en slurk øl, noe som ikke er så kult når jeg skal ut å ha det morro! Det tyr ofte til at jeg også må bruke mer penger på sprit og blande vann ettersom det gir ihvertfall noe bedre smak (øl er verst). Hva er greia? Er dette kun noe man må gro på seg? Jeg er 29, og drikker: Søt og fruktig hvitvin, rosévin, cider, drinker og likører. Øl kommer ikke på tale, men jeg tåler å drikke mørk mørk øl uten smak av løvetann, og kan tenke meg at jeg i løpet av de neste 100 årene vil klare å drikke mørk øl uten å faktisk lure på hvorfor jeg gidder å drikke noe jeg ikke liker. Cognac, whiskey, akevitt: Aldri mer. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Har du prøvd å blande litt? Selv er jeg veldig glad i et par kopper med Baileys nå og da. Irish Coffee er også veldig godt! Det finnes veldig mange gode blandinger der ute. Ikke alle liker å drikke alt rent. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Jeg synes det er lettere å drikke øl hvis jeg tar en smirnoff eller noe annet som er veldig søtt først. Jeg også var lite glad i øl før, men nå finnes det nesten ikke noe bedre enn en iskald pils, selv i vinterkulden Forresten, er det en drink jeg anbefaler å gå over til etter et par liter øl så må det være White Russian(favoritt-blandingsforhold: 1 del absolut vodka/1 del Kahlua/1 del kremfløte). Jeg er ikke no glad i Baileys, men White Russian går det ned uttallig mye av når jeg først starter! Blir aldri dårlig av det heller =) 3-5 pils, pause i en halvtime, gå over til White Russian <--- Perfekt kveld for meg EDIT: Alt må være kaldt. Så kaldt som du får det. Endret 21. januar 2012 av Reap Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg er heller ingen stor fan av øl, men er enkelte typer jeg faktisk klarer å drikke litt av. (Carlsberg og Budweiser f. eks) Drikker maks 2-3 bokser + sprit. Prøver å kjøpe meg øl når jeg er ute på byen.. forhåpentligvis liker jeg det bare bedre og bedre etter hvert. Captain Morgan + Cola er en sikker vinner. Liten slump med battery er heller ikke dumt. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Drikker stortsett alt forutenom øl, klarer bare ikke å fordra den smaken der! Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg er også 19 men begynte ikke å drikke ordentlig før jeg var fylt 18. Syns ikke øl var så veldig godt, men pusha meg selv fordi alle andre lett drakk det. Nå liker jeg det veldig godt, bruker å variere mellom tuborg, nordlands, budweisser, champ, singha osv. Drikker ellers vodka, baccardi, tequila, drammer etc hvis jeg skal bli fort full når jeg er ute, men når jeg bare chilldrikker ute går det i øl. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 jeg *hater* vanlig øl, dvs så og si alt som er å få kjøpt i dagligvarebutikker, men jeg synes faktisk Erdinger-ølen som man får kjøpt på polet går relativt glatt ned. Jeg drikker uansett mest likører, søte viner, cider, og søte miksede drinker. Ett unntak er at jeg faktisk er veldig glad i absinth. Absinth er veldig sterk, men samtidig ganske søt og velsmakende. Dersom du liker lakrisaktige smaker i a lle fall. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 jeg *hater* vanlig øl, dvs så og si alt som er å få kjøpt i dagligvarebutikker, men jeg synes faktisk Erdinger-ølen som man får kjøpt på polet går relativt glatt ned. Jeg drikker uansett mest likører, søte viner, cider, og søte miksede drinker. Ett unntak er at jeg faktisk er veldig glad i absinth. Absinth er veldig sterk, men samtidig ganske søt og velsmakende. Dersom du liker lakrisaktige smaker i a lle fall. Blir man ikke gærn av absinthe? Altså at det er værre enn vodka og tequila, hvis man shotter det rent. Det er vel slikt det skal drikkes eller? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Nåtidens absinthe inneholder vel ikke noe annet en alkohol å ruse seg på. Når det gjelder øl er det nok som Vertical^ nenver en tilvendingsdrink slik som kaffe. Selv likte jeg det ikke spessielt før, var vel kanskje året i militæret jeg ble glad i det da det ikke var særlig med alternativer i den lille bygda. Vel, jeg likte det før det også, men var vel da det gikk fra greit til godt. Når det gjelder alkohol generelt så er det gift som kroppen helst ikke vil ha. Endret 21. januar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Absinthen man får kjøpt lovlig i norge er vel ikke noe annet enn 55-60% alkohol og ikke noen andre virkestoffer. Tror man får kjøpt the real deal lovlig i noen andre land. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Det finnes en milliard forskjellige alkoholholdige drinker, og det burde finnes noe for enhver smak. Prøv mye forskjellig. Liker du ingenting, så finn noe annet å ruse deg på Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Absinthen man får kjøpt lovlig i norge er vel ikke noe annet enn 55-60% alkohol og ikke noen andre virkestoffer. Tror man får kjøpt the real deal lovlig i noen andre land. Absinten man får kjøpt i Norge inneholder fortsatt malurt, og alkoholmengden er mindre enn i andre land som kan være inntil ca. 74%. Mange mener at effekten av malurt er oppskryt, det er uansett veldig små mengder i absint, og grunnen til at det ble bannlyst i enkelte land (Bla. Frankrike), er visstnok at en mann tok livet av familien sin etter å ha tilsynelatende drukket absint. Det som visste seg å være tilfelle, var at mannen var alkoholiker, og hadde drukket mye mer enn sin vanlige daglige "dose" og var meget full, det var altså ingen hallusinasjonseffekt som førte til drapene. Så ja, selvom mengden malurt er redusert i absint du får kjøpt på polet, hadde det strengt tatt ikke vært nødvendig, dessuten så skal ikke absint drikkes ren i utgangspunktet, det skal blandes med vann og sukker. TLDR: Absint gir ikke halliser, i motsetning av hva folk tror. Endret 21. januar 2012 av malmern Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Takler ikke øl, whiskey, cognac og slike ting. Jeg drikker heller cider (eplecider er faktisk veldig godt) og Black Tower riesling hvitvin går også lett ned. Den er søt og har en veldig fruktig smak. Smaker lite av alkohol. Liker ikke smaken av alkohol/sprit. (også er den veldig billig) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Ja, Black Tower vinen er omtrent som saft. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Funker også fint å bruke is-te som blandevann når du skal drikke sprit, da smaker man ikke alkoholsmaken. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Og faktisk så fungerer brus med "fruktsmak" (Les: Champagnebrus) bra til å dekke over spritsmak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå