Hoaas Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har adsl fra Bluecom, og jeg deler internett gjennom pc'n min, dvs. jeg prøver å dele den. VI har klart å få til å dele den, men så snart klient maskinen starter på nytt så forsvinner gatewayen, og den er igjen uten nett. Hvordan jeg klarte å få nett vet jeg ikke, det bare ble sånn... Har kjørt innstallerings veiviseren i xp på begge maskinene... Noen som vet hva som kan være galt? og bør PC'ene på nettverket ha fast ip, eller skal det stilles på utdeles automatisk? og det med dns & gateway, er det nødvendig? vil ha til at vi klarte å dele den før uten å måtte skrive inn alt det. Lenke til kommentar
knut Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hvis du bare har 2-3 pc'er som skal på nett kan du bare koble modemet rett i hubb/switch og du vil da få ip'er fra bluecom. Ingen behov for å dele det via den ene maskinen. Lenke til kommentar
logged Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hvis du allikevel skal dele internett via XP, så er den enkleste måten: Velg tilkoblingen du skal dele - egenskaper - advanced - share this connection (eller noe slik) Da vil maskinen automatisk dele ut ip via dhcp til andre maskiner på nettverket, derfor setter du de andre til å motta ip automatisk + motta dns automatisk. Disse vil da få en ip som 192.168.0.5 Lenke til kommentar
Hoaas Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Har dessverre ingen hub eller switch, har heller ikke råd til å kjøpe det... Men jeg har 2 nettverks kort, og en lang kryssa kabel! Lenke til kommentar
Hoaas Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har så klart trykt på deling, men det funker ikke likevel, den første gangen vi gjorde det, kom det opp en gateway på klient maskinen, men den forsvant med en gang den restartet ett par ganger... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Nå koster det ikke mer enn ca 200,- da. Det er innspart i vertsmaskinens strømforbruk på kort tid. Prøv å lage delingen på nytt. Finn ut ip'n som deles ut (ipconfig i cmd) og sett den fast på klientmaskinen (egenskaper for nettverkstilkoblingen din) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå