Gå til innhold

Laptop med Win7 HP64 som server

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har gjort om min gamle laptop til en server, da skjermen ikke fungerer lenger, og jeg har fått meg ny laptop; spesifikasjoner på serveren er:

Acer Aspire Timeline 3810T

Intel Core 2 Solo SU3500 / 1.4 GHz

4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz PC3-8500 SO DIMM 204-pins

500 GB - Serial ATA-150

Windows 7 Home Premium 64 bit

Serveren står på 24/7, og brukes nå til å serve en Minecraft verden for 3 spillere, samt at jeg har alle mediafilene mine i en SMB-share slik at jeg kan streame dem med XBMC på XBOX og laptop. Jeg laster ned torrents direkte til serveren ved hjelp av uTorrent med WebUI.

Jeg ønsker videre å:

- laste ned filer fra nettsider direkte til serverens harddisk, sånn at jeg slipper å først laste ned på en laptop, for så å flytte filen jeg vil beholde til serveren. Å lagre til en share som ligger på serveren fra laptop er ikke akseptabelt, da dette er altfor tregt.

- bruke serveren til å dele skriveren min med alle andre maskiner.

Å dele en skriver tror jeg at jeg skal klare, men hvordan laste ned til serverens harddisk?

Som dere ser er servere nytt for meg. Jeg ønsker ikke å kjøpe noe nytt, inkludert operativsystem, da jeg allerede har lisens for det. Kan ovennevnte gjøres på Windows 7 Home Premium 64? Har satt opp Arch Linux med AwesomeWM på min gamle Minecraft server, men vil helst ha Windows..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For å laste filer ned direkte til serverens harddisk, må du sette opp en nettverksharddisk på bruksPCen.

Denne blir da brukt av bruksPCen som en vanlig harddisk og innhold kan lagres der...

Du kan enten lage egne shares, eller bruke admin shares på serveren.

en admin share er følgende: \\DinServer\c$\ Dette er c: disken på DinServer

Hvis du har flere harddisker på serveren din, endrer du bare bokstaven foran $ tegnet for å matche

stasjonsnavnet på serveren...eller D: = \\DinServer\d$\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...