reminett Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei! Jeg lurer på om noen andre har opplevd det samme som meg? Det er en ulyd foran på høyre side, minner om lyden som kommer fra en vannkoker. Den er lik uansett hvordan jeg svinger (eller om jeg kjører rett frem), og høres best fra 40km/t og oppover. Hvis jeg kjører på grus eller knudrete snø/isklumper med høyre hjul foran, hører jeg samme lyden selv om jeg kjører i 5km/t... Lyden er lik uansett turtall eller hastighet. Jeg har skiftet hjullageret for en uke siden, så det er ikke det.. Kan noen hjelpe meg med å løse dette mysteriet, så hadde jeg blitt kjempeglad! Hilsen Remi Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Det beste er å jekke opp bil og snurre hjul for hånd. Nytt hjullager kan være galt montert. Så ta en tur og snakk med verkstedet. Hjullagerbytte er lærlingarbeid!!! Har også opplevd at det har kommet småstein innimellom bremseskiven. Dette høres helt forferdelig ut. Skrapende metallyd. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Takk for svar. Hjullageret ble skiftet for å sjekke om det var problemet... Lyden kommer av vibarasjoner opp og ned, tydeligvis, etter som lyden ikke er der når man kjører på jevn asfalt under 30/40 km/t, men likevel når man kjører på ujevnt terreng som f. eks. isklumper eller pukk.. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Lageret på toppen av demperen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå