Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakterer / fravær fra VG1 + VG2

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et spørsmål angående karakterer.

Hvordan fungerer det med fravær når du søker lærlingeplass / eventuelt jobb etter VG2? Er det slik at fraværet fra VG1 legges sammen med fraværet fra VG2, eller tar jeg feil? Også, er det noen som vet hvordan de ser på karakterer fra vgs?

Jeg må vel bare ærlig innrømme at jeg gjorde det utrolig dårlig når jeg gikk VG1 Elektrofag med tanke på karakterer (fikk nesten bare 3'ere), og jeg fikk et par timer fravær. Mens nå på VG2 har jeg nesten 5 i snitt og null fravær, så jeg lurer på hvordan dette blir? Noen av de fagene på vgs er jo såkalte avgangsfag, som f.eks matte, naturfag og de elektrofagene, og de kommer til å dra ned snittet mitt betraktelig etter som jeg fikk en 2'er og resten 3. Kommer de til å bry seg mye om det hvis de ser hvor mye bedre karakterer jeg har nå på VG2, og hvis jeg forklarer dem hvor umotivert jeg var osv på VG1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til yrkesfaglige utdanninger vil som oftest fravær være det en potensiell arbeidsgiver vil legge mest vekt på. Karakterer teller også men fravær er viktig! Fraværet ditt fra VG1 kommer med på karakterutskriften etter du er ferdig med VG2. Det er det totale fraværet fra VG1 og VG2 som blir summert. Ang karakterer må du nesten bare se hva som skjer og eventuelt få ut din mening av saken om dette blir et spørsmål under et eventuelt intervju med en potensiell arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...