Misoxeny Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Trenger ny router ettersom min wndr3300 overhodet ikke leverer hverken i hastighet eller rekkevidde. Noen som kan anbefale en router som vil gi meg full hastighet ved bruk av trådløst nett? Altså 70 Mbps ned og 10 opp. Er også avhengig av at den har såpass rekkevidde at den vil kunne gi full hastighet til PCer i andre etasje (routeren står i første). Har sett litt på Linksys E4200 men denne var kanskje litt i dyreste laget. Takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Du kan se på en grei test her: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31499-new-to-the-charts-cisco-linksys-e3200-high-performance-dual-band-n-router?showall=&start=1 Asus RT-N56U får du for 900.- + frakt. Den har god ytelse med 800Mbit via internettporten og tåler masse trafikk. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg mottok min Asus RT-N56U for et par dager siden og er meget godt fornøyd så langt. Men bruker den kun med kabler og har senderen avslått, så jeg aner ikke om den også greier 70/10 trådløst. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 På grunn av at huset har 2 etasjer, er det vanskelig å si hvordan det blir internt, men med behovene du beskriver vil 2 DIR-825 i tospann i hver etasje passe ypperlig. Du kan jo godt prøve med en først. Disse må da settes opp med en uoffisiell programvare, som heter DD-WRT. det er ikke det mest brukervennlige, men med litt kløkt og stor lærevilje, vil man etter en liten stund ha et flott nettverk, som er fjellstabilt og greit å forholde seg til. Gi meg gjerne en PM, om du lurer på noe. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Asus RT-n56U, uten tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå