The_Mentalist Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei, Har store planer om å putte inn en SSD i min nye L702x til et tidspunkt. Er det noen som vet om jeg trenger brakett fra DELL eller er det universalt? Har brukt noen timer på tlf med DELL alderede og de greier ikke helt å forstå hva jeg spør om, men så prater jo alle jeg møter der DANSK!!!! På forhånd takk for svar, mvh The Mentalist;) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) For det første: Du trenger strengt talt ingen brakett. Så fremt du får åpnet din Dell, og kommer til for å bytte harddisk, så kan en SSD festes bare med tape; de er veldig lette, og har ingen bevegelige deler. Hvis du taper den godt fast med kraftig tape, går det helt fint. For det andre: SSD'er har standard størrelse; 2,5 tommer for stasjonær og de fleste laptoper av normal størrelse, 1,8 tommer for de minste bærbare maskinene (netbooks). Det samme som standard snurreharddisker har, Dermed er det store sjanser for at du kan bruke den braketten som allerede sitter i. Endret 21. januar 2012 av thomit Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 For det første: Du trenger strengt talt ingen brakett. Så fremt du får åpnet din Dell, og kommer til for å bytte harddisk, så kan en SSD festes bare med tape; de er veldig lette, og har ingen bevegelige deler. Hvis du taper den godt fast med kraftig tape, går det helt fint. For det andre: SSD'er har standard størrelse; 2,5 tommer for stasjonær og de fleste laptoper av normal størrelse, 1,8 tommer for de minste bærbare maskinene (netbooks). Det samme som standard snurreharddisker har, Dermed er det store sjanser for at du kan bruke den braketten som allerede sitter i. Saken er at det er to 2,5 brønner i maskinen og jeg har bestilt mitt system med kun en disk, da har jeg forstått det slik at DELL ikke sender med brakett til den andre brønnen... Men du har helt rett, thomit. Det er ikke nøye, om det blir et problem bruker jeg bare tape.. Mange takk for svar;) Case closed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå