Jikla Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei! Har litt problemer med utleier som leier ut leilighet til meg. Det har seg sånn at jeg i Juli måned betalte han husleige på 3200 kr. Etter august fikk jeg vite at det var ny pris (3900) og at han ene jeg bor med skulle betale all leige for alle som bor der inn til utleier. Dette visste da ikke jeg i midten av juli og sendte ham 3200. Men ene romkameraten min sendte ham også 3900 kr så det ble på en måte dobbelt opp. Han ene jeg bor med sa at han manglet penger fra meg og da sa jeg at han skulle ta kontakt med utleier så skulle jeg heller betale restbeløpet. Først nå får jeg vite at han ikke har fått pengene av utleier. Jeg prøvde å kontakte utleier på mail og etter 1 mail så gikk det plutselig ikke an å sende han flere, virket som om mailen min hadde blitt blokket eller noe. Prøvde så å ringe ham, 1 gang var det opptatt og andre gangen ringte det litt og så la han på. Sendte deretter 3 sms til ham om hva det gjaldt, hvem det var og at han kunne ringe meg om han lurte på noe. Fikk ikke svar på 2 dager så prøvde å ringe ham på jobb telefonen. Ringte lenge så fikk jeg svar. Fortalte hvem jeg var, at jeg leide hos ham og så la han bare på røret. Klagde litt på at kjøkkenvifta ikke fungerte i jul også men den har han heller ikke gjort noe med. Og nå virker det rett og slett som om han ignorerer meg. Er det på noen måte jeg kan få klaget på ham på? Sånn at han faktisk gidder å svare til meg? Kan og si at jeg ikke var særlig flink til å vaske det første året så han klagde litt på meg, men jeg skjerpet meg og har vasket flere ganger de 2 siste årene jeg har leid hos ham, om det skal ha noe å si. Utleier har ikke vært og sett på leilighet siden første året. Håper på noen svar, er veldig oppgitt over at han bare ignorerer meg når jeg leier av ham. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Høres ut som en kjip situasjon. Bor han i nærheten kan du jo banke på døren hans. Eventuelt kan du jo la være å betale en måned, da skal du nok se at han tar kontakt med deg. Endret 20. januar 2012 av Må jeg? 4 Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Høres ut som en kjip situasjon. Bor han i nærheten kan du jo banke på døren hans. Eventuelt kan du jo la være å betale en måned, da skal du nok se at han tar kontakt med deg. Leier leilighet i Trondheim og utleier bor i Oslo. Det er problemet. Endret 20. januar 2012 av Jikla Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Er jo bare en mnd å betale husleie minus det dere har betalt inn for mye. 2 Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Virker som at utleier ønsker å gjøre seg til kjeltring for noen tusenlapper. Det går tydeligvis ikke innpå han, når det gjelder samvittigheten hans, men dette går ikke i lengden. Jeg foreslår som tidligere nevnt, å la neste måned stå uten innbetaling, siden du/dere allerede har innbetalt for èn måned ekstra. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Avtaler kan ikke ensidig endres på denne måten. Dersom du har en avtale om at du skal betale, så kan ikke huseier endre dette etter eget forgodtbefinnende. At din leiekamerat har betalt ekstra er hans problem, og noe han må ta med utleier. F. eks. ved å betale 3900 mindre neste måned. Når ble husleien sist økt, og hvor lenge har du bodd der? For 3200-3900 er sannsynligvis ikke en lovlig økning. 2 Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Avtaler kan ikke ensidig endres på denne måten. Dersom du har en avtale om at du skal betale, så kan ikke huseier endre dette etter eget forgodtbefinnende. At din leiekamerat har betalt ekstra er hans problem, og noe han må ta med utleier. F. eks. ved å betale 3900 mindre neste måned. Når ble husleien sist økt, og hvor lenge har du bodd der? For 3200-3900 er sannsynligvis ikke en lovlig økning. Leid der i 2.5 år. Etter 2 år gikk kontrakten ut, ingikk ny kontrakt i fjor sommer og da økte prisene til 3900. Endret 21. januar 2012 av Jikla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå