skulegutan Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei, vurderer et yrke der jeg må bo rundt 700km unna mine foreldre, er dette unormalt? Jeg føler jeg svikter de ved å flytte så langt unna de, tenk om de blir skadet eller syke... Hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 De er nok helt sikkert glad for å deg ut av huset! Og at du må stå på egne bein..! Så nei, du skuffer nok ikke foreldrene dine nei.. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Er du enebarn? Om dine foreldre bor sammen, kan den ene ta seg av den andre i tilfelle problemer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hvor gammel er du da? Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Du trenger vel ikke å miste kontakten selv om du flytter en flytur unna? og om de skulle bli syke eller skadet er det vel ikke værre enn å reise hjem? Det er helt normalt å flytte langt vekk fra foreldrene sine. Endret 20. januar 2012 av beastwood Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Det er sunt for en som vokser opp å prøve seg på egen hånd så tidlig som råd. Bra for egen utvikling og for å bli tidlig sjølstendig. Flytt hjemmefra så fort som mulig, rundt 16 års alder. Hold likevel god kontakt + hjelpe til når det er behov for det. Det er mine råd. Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 jeg er 19nå, snart ferdig utdannet og skal flytte for å få fast jobb langt unna. er bare bekymret for de.. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hvis dine foreldre bor sammen, kan de vel ta vare på hverandre? Eller har de spesielle problemer som alkoholproblemer eller økonomiske problemer? Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 hm, økonomiske....... tror det har en nettoinntekt på 37k, er det ok? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) 70 mil er da ingenting. Hvis foreldrene dine har behov for å bli tatt vare på får de heller flytte etter. Du er viktigere enn dem. Endret 21. januar 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 jeg er 19nå, snart ferdig utdannet og skal flytte for å få fast jobb langt unna. er bare bekymret for de.. Du trenger ikke å være bekymret for dine foreldre, de er voksne og selvstendige å de klarer seg nok selv. Du er enda ung og jeg kan fraråde deg å dra så langt bort fra foreldrene dine men du er over 18 og valget er ditt. Det handler om pysisk styrke... 70 mil er da ingenting. Hvis foreldrene dine har behov for å bli tatt vare på får de heller flytte etter. Du er viktigere enn dem. Jeg vil ikke si meg helt enig her. Både sønnen og foreldrene er like mye verdt, men forholdet til foreldrene kan forandre seg i negativ retning... Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 hva mener du med at det man gå i en negativ retning? jeg vil jo kunne møte de i ferier, snakke med de på telefon og alt sånn... jeg har tatt en utdanning som krever at jeg bor et stykke inna (industri) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det er helt normalt å flytte langt fra foreldrene sine. Har de uttrykt at de vil ha deg til å bli? Du bør leve ditt eget liv. Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 nei, de har ikke nevnt noe ang det.. er bare redd noen av de skal bli syke og trenge sympati og oppmerksomhet, vil liksom være der for de Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg faar nesten en foelelse av at du egentlig ikke vil reise. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hvis det forventes at du skal sørge for dine foreldre i sin alminnelighet, ville jeg si at det er sunt å klippe navlestrengen nå. Det er helt avgjort at ingen kommer uskadd fra sine foreldre, det er da foreldrenes plikt å minimere den skaden. Dersom de nå ikke har gjort en særlig god jobb, blir det din oppgave, nå som du er myndig og reflektert, å minimere skaden selv. Ta frem saksen å flytt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 hva mener du med at det man gå i en negativ retning? jeg vil jo kunne møte de i ferier, snakke med de på telefon og alt sånn... jeg har tatt en utdanning som krever at jeg bor et stykke inna (industri) Forholdet kan bli litt svekket men ikke ødelagt. Du vil jo ikke få det samme forholdet til dine foreldre nå som du hadde når du bor sammen med dem... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 70 mil er da ingenting. Hvis foreldrene dine har behov for å bli tatt vare på får de heller flytte etter. Du er viktigere enn dem. Jeg vil ikke si meg helt enig her. Både sønnen og foreldrene er like mye verdt, men forholdet til foreldrene kan forandre seg i negativ retning... Alle er like mye verdt, men det jeg mener er at yngste generasjons trivsel og muligheter alltid er viktigst og at det derfor burde være de gamle som flyttet etter barna sine og ikke omvendt. Lenke til kommentar
maya86 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Flytta 2,5 time flytur + 2t biltur unna mamma når jeg var 19. For å studere. Bor her fortsatt. Kommer ikke til å flytte i nærheten av ho når jeg flytter hjem til norge heller, pga jobbmuligheter ol. Ikke ta bekymringene på forhånd du Reis og kos deg og nyt livet! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Selv skal jeg flytte til Bergen for å studere siviløkonomi på NHH til høsten, mens foreldrene mine bor i Akershus og Østfold. Jeg kunne så klart fått den samme utdannelsen på UMB i Ås og bodd hos en av dem, men jeg vil oppleve et annet sted og leve mitt eget liv. Når jeg er ferdig utdannet om 5-6 år, vet jeg ikke om jeg flytter østover igjen eller blir på Vestlandet. Det blir så klart betydelig dyrere og vanskeligere å bo der alene uten å være kjent med sted eller folk, men jeg har en følelse av at jeg vilangre hvis jeg ikke tar denne muligheten. Det er på tide å bli voksen. Endret 5. februar 2012 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå