Gå til innhold

Xbox 360 vil ikke på nett

TMB

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Xbox 360 som ikke vil på nett. Den er koblet i en switch som igjen er koblet i router. Det er to andre maskiner koblet i den samme switchen, og begge er på nett som bare det. Alle instillinger er like på alle 3 enhetene, bortsett fra IP (statisk) selvsagt. Hva kan jeg gjøre? Jeg får pinget Xbox-en, men den vil ikke fullføre den innebyggede nettverkstesten og dermed ikke koble seg mot Live.

Portene som Live bruker er åpnet og forwardet til Xboxen. Hva mer kan jeg gjøre? Får NAT-error hvis jeg prøver WLAN, kan ha noe med det å gjøre?

Takk!

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å plugge xboxen rett i routeren for å utelukke switchen. Går ikke det, plugg den rett i kabelen fra nettleverandøren din. Da finner du ihvertfall ut om en av enhetene er problemet. Xbox Live er ikke kompatibel med alle routere, ihvertfall hvis det er en eldre router. Det skal ligge en liste over kompatible routere på Xbox.com.

Jeg fikk min på nett, men måtte bytte router for å få livechat til å virke.

Lenke til kommentar

Prøv å plugge xboxen rett i routeren for å utelukke switchen. Går ikke det, plugg den rett i kabelen fra nettleverandøren din. Da finner du ihvertfall ut om en av enhetene er problemet. Xbox Live er ikke kompatibel med alle routere, ihvertfall hvis det er en eldre router. Det skal ligge en liste over kompatible routere på Xbox.com.

Jeg fikk min på nett, men måtte bytte router for å få livechat til å virke.

Kan sikkert prøve, men tror ikke switchen er problemet da det heller ikke funker med wlan (som går rett på routeren). Routeren er kompatibel med live, for jeg hadde en 360 før (gamle utgaven uten wifi) og der funka det som bare det. Riktignok kobla rett i router, men alikevel. Wifi burde da ha funka?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å koble Xboxen rett i ruteren, og det funker ikke nå heller. Men nå kommer den ett steg videre på den nettverkstesten enn før.

post-106660-0-84306800-1328469861_thumb.jpg

Når den er koblet via switch får jeg rødt kryss på den første delen der, nå får jeg rødt kryss på den andre delen som du ser på bildet.

Når den er koblet via Wifi får jeg en gul trekant her:

post-106660-0-00888500-1328470131_thumb.jpg

Og får beskjed om at NAT er strict eller noe.

Portene til Live er åpna og forwarda..

EDIT: Ikke bry deg om det topphemmelige Wifi-navnet mitt :ph34r:

Endret av TMB
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tråden begynner å bli gammel nå, beklager seint svar, glemte å følge med på tråden. Dersom NAT er strict, så er det fremdeles noen porter som ikke er forwarda riktig tror jeg. Etter det jeg kan finne på www.portforward.com så skal disse portene åpnes for xbox live: 53, 80, 1863, 3074.

Men hvilken internettleverandør har du? Har du router/modem gjennom dem som kanskje blokkerer portene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Har en Xbox 360 som ikke vil på nett. Den er koblet i en switch som igjen er koblet i router. Det er to andre maskiner koblet i den samme switchen, og begge er på nett som bare det. Alle instillinger er like på alle 3 enhetene, bortsett fra IP (statisk) selvsagt. Hva kan jeg gjøre? Jeg får pinget Xbox-en, men den vil ikke fullføre den innebyggede nettverkstesten og dermed ikke koble seg mot Live.

Portene som Live bruker er åpnet og forwardet til Xboxen. Hva mer kan jeg gjøre? Får NAT-error hvis jeg prøver WLAN, kan ha noe med det å gjøre?

Takk!

Prøv å sett den til dynamisk ip ikke statisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...