Daehli Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg prøver å installere SuSE 8.2, Har litt prob pga. stjelenor. Så jeg kan ikke kjøre ftp install, så jeg lasta ned hele mappen som står i SuSE guiden(over 6Gb :o ) og prøver nå å få den til å fungere. uansett hva jeg gjør blir skjermen svart og forblir det etter jeg har trykt "enter" og den er ferdig å loade. Jeg har ventet i ett par timer nå og ingenting skjer(HD install) samme skjedde med FTP install. Er dette meningen. Jeg har sikkert gjort en feil :oops: Er det viktig hvilken partisjon den ligger på? Jeg har C,D på 160Gb med win. og 120Gb på e (prøver med Linux) Noen som kan forklare nøyaktig hva jeg skal gjøre for å få HD install til å fungere, kommandoer og slikt for å få den til å lese fra C:suse82? NTFS. Og helt til slutt lurte jeg på hvordan det blir med bootingen hvis jeg skifter Linux til C: senere, må jeg fixe script? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 skrev litt utydelig: Skjermen ble svart når jeg har loadet kernelen helt i begynnelsen av installasjonen. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er det ikke da den laster ned installasjonsprogrammet tro ? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Oioioioi, tabbe å ha det på en NTFS disk :o Microsoft holder hvordan NTFS virker skjult så 2.4 kernelen har ikke skikkelig skrivestøtte. Lese kan den, men du må loade drivere som ikke er standard. Det som marcelSB skriver i guiden skal skrives når du har puttet cden inn og den der menyen kommer fram.. Da skriver du det.. Ellers så kan du prøve å disable acpi og andre ting som kanskje gjør at ting ikke fungerer.. Jeg er dessverre ikke inn-og-ut med SuSE og slike problemer, så jeg husker ikke i hodet hva du skriver for å disable det.. Men les guiden der det er aktuelt igjen. Synes ikke det kommer klart frem hvordan du gjør det som står, hvor du skriver det liksom.. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Er det ikke da den laster ned installasjonsprogrammet tro ? Jeg har jo denpå disk nå, samme skjer Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Oioioioi, tabbe å ha det på en NTFS disk :o Microsoft holder hvordan NTFS virker skjult så 2.4 kernelen har ikke skikkelig skrivestøtte. Lese kan den, men du må loade drivere som ikke er standard. Det som marcelSB skriver i guiden skal skrives når du har puttet cden inn og den der menyen kommer fram.. Da skriver du det.. Ellers så kan du prøve å disable acpi og andre ting som kanskje gjør at ting ikke fungerer.. Jeg er dessverre ikke inn-og-ut med SuSE og slike problemer, så jeg husker ikke i hodet hva du skriver for å disable det.. Men les guiden der det er aktuelt igjen. Synes ikke det kommer klart frem hvordan du gjør det som står, hvor du skriver det liksom.. Jeg har ikke tenkt å ha Win disken på PCen en gang, når jeg har Linux, dessuten er det bare lesngen jeg lurte på.... Hvordan får jeg tak i driverene jeg trenger, og hvilkene trenger jeg under install? Du skrev at jeg hadde gjort en tabbe med ntfs, men det var jo bare det MarcelSB skrev vi skulle laste den ned til. (NTFS eller Fat32) ??? (hd install) Jeg sitter med guiden foran meg men det står ikke noe om hvordan jeg skal gå fram med drivere og svarte skjermer, viser den ikke hvor langt den er kommet med nedlasting og kopiering??? Men takker , du fikk meg til å tenke på en ting... Jeg tror jeg blandet "/" og "" en som postet svar og skrev motsatt. ( stoler jo på dere som kan det) Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg fikk det til Problemet var at Radeon 9800pro ikke var støttet i grafisk install :oops: Jeg satte den i text, så nå fungere det :wink: Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå