Nihilist1 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Dette er en oppfordring om å fjerne moderering. Dette er samtidig en innovativ oppfordring om å innføre nye filtere for ignorering, som vil innebære individuell moderering av andre brukere, gjerne delt inn i lokal og global moderering. F.eks kan jeg velge å ignorere en bruker som "lonely Man" fullstendig, f.eks fordi jeg mener det er uinteressant for meg å pludre med religiøse mennesker. Jeg kan velge å selektivt ignorere f.eks Warz i en tråd, dersom Warz begynner å komme med objektivistiske innvendinger som jeg synes er uinteressant kverulering i en generell tråd om filosofi, mens jeg allikevel vil lese alt det bra Warz ellers skriver i andre tråder. For folk som har et markeringsbehov, vil det være et gode om de kan aktivt tagge innlegg med "dette innlegget ignoreres av; trådstarter, Red_John, Camlon, DJ_Evelen osv. Det kunne ved vært innlegg vært en knapp med tommelopp og tommelned for 2 parametere; vesentlig og enighet. Sånt kan man forenkle og bidra til moderering av hvilke innlegg som skal tas hensyn til i en tråd. Det vil gjøre det slik at brukerene i større grad får en diskusjon etter deres preferanser, og ikke etter en moderators preferanser. Let's face it, om du tar samtlige fysikk og matematikkprofessorer i Norge som moderatorer, så er det allikevel ikke sikkert at de har full innsikt i hva som er relevant og ikke relevant hver gang de sletter innlegg, det er ikke gitt at de har like preferanser som trådstarter, som den som blir angrepet, eller andre. Dette som gratis konsulentinnspill for å bedre diskusjonsforumet deres, minke intoleransen, og gjør bytte av bruker for sånne som meg litt mindre hyppig og nødvendig, spesielt i nybegynnerfasen, hvor moderatorer har en hyppigere tendens til å tenke "jævla troll." 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Å fjerne moderering kommer ikke til å skje. Det hadde åpnet forumets eiere for rettslig forfølging de ikke er interresert i å ha på seg. Endret 20. januar 2012 av L4r5 Leif var innom, men er blitt landsforvist. 2 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Dette ville jo bare ført til at flertallet av mengdene ville fjernet innleggene de ikke liker. Hva ville da blitt igjen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Eneste fjerning av innlegg fører til er noen forumbrukere velger et annet forum. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Eneste fjerning av innlegg fører til er noen forumbrukere velger et annet forum. Det finnes et annet alternativ. Det finnes en "mellomting" her. Man burde ha muligheten til å la bruker og innlegg bli "delvis" slettet, som for eksempel at forumet kunne ha en egen brukergruppe som er "foreldreløs", dette er en nøytral brukergruppe, akkurat som "anonymdiskusjon", der alle anonyme innlegg kobles til. Dermed kunne vi ha en ny brukergruppe som kalles for "foreldreløs" der alle innlegg som blir slettet etter ønske fra bruker kobles til. Og brukere som blir slettet, da blir alle innleggene overført til den "foreldreløse" brukeren. På denne måten så forsvinner ingen innlegg og kontekster i tråder blir opprettholdt, og samtidig det finnes heller ingen forbindelse mellom det slettede innlegget og den opprinnelige brukeren som postet og slettet det. Det jeg sier er at man skal for eksempel kunne si til moderator jeg ønsker et innlegg slettet, og samtidig en kort begrunnelse for det. Så sletter "transformerer" moderator innlegget, fremfor å slette det permanent, eller sette det til "skjult". Dersom brukeren hadde fått en ny funksjon "slett" da hadde vi fått massive mengder med "foreldreløse innlegg", men nå kan vi samtidig begrense det. Brukerne får det slik som de vil, og forumet beholder brukerne sine, så begge sider vinner på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå