Smackeroo Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Noen anbefalinger til en bærbar som først og fremst skal være støysvak og ha lang batterilevetid og en pris rundt 11.000 og nedover (gjerne nedover). Lurte litt på HP Pavillion ze4417 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed Noen som har formeninger om den? Støyer den mye, blir den varm, hvordan er batterilevetiden? Evt. andre forslag? Mer generelt, hvordan er egentlig Athlon XP-M i forhold til Intels alternativer? Da er jeg ikke ute etter svar som "den er dårligere", det jeg vil vite er om det er veldig stor forskjell i varmeutvikling (og dermed støynivå) og ytelse for penga. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Athlon XP har et stooort problem med varme og da også lyd. Jeg har ikke aning om hvilke modifikasjoner de har gjort med XP-M, men de må være store... Jeg ser etter det samme, men har vært mer etter en billig centrino. Vel, trenger ikke WLAN så jeg kan like godt kjøpe en billig/lett pc med firewire, 512ram, Pentium M (ikke P4M!) og ingen OS installert (og heeelst høyere enn 1280x1024 oppløsning!). Dette ville vært en laptop for meg, en Linux laptop til video-redigering og alt annet du bruker en PC til. Har også lyst på en bærbar mac, men de er jo max dyre. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Regner med at det er lang, og ikke lav, batterilevetid du ønsker deg? Lenke til kommentar
Smackeroo Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Stemmer bra det. Snek seg inn en liten leif der... Lenke til kommentar
pearlj Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er også ute etter en "rimelig" og bra bærbar. Centrino maskin er det mest fristende siden batterikapasitet er viktig for meg. Har oxo vedlig lyst på en med en annen grafikkbrikke en intel sin inngebygde. Har funnet 2 alternativer til min lommebok. Whitebox cl50 (htttp://www.whitebox.no)14873,- eller Elitegroup Green 551 (http://www.multicom.no)14495,- Specs virker knallbra, men garantier og kvalitet på disse to merkene/firmaene gjør at jeg har vanskeligheter m å velge. Hva mener dere her på forumet om disse to maskinene?? Venter i spennig på en test av overnevnte av barbara kansjke..... Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Er også ute etter en "rimelig" og bra bærbar. Centrino maskin er det mest fristende siden batterikapasitet er viktig for meg. Har oxo vedlig lyst på en med en annen grafikkbrikke en intel sin inngebygde. Har funnet 2 alternativer til min lommebok. Whitebox cl50 (htttp://www.whitebox.no)14873,- eller Elitegroup Green 551 (http://www.multicom.no)14495,- Hvorfor ikke prøve denne? IBM er jo kvalitet og maskinen har jo alt du trenger. Angrer skikkelig på at jeg kjøpte en HP Pavilion 4278og ikke en IBM R40... EDIT: På www.ibmshop.no har de denne til 11290 + mva nå. Lurer på om jeg kanskje skal slå til jeg :-) Lenke til kommentar
pearlj Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jo IBM har altid vært min favorit når det gjelder bærbare, MEN har alltid syntes de har vært litt for kostbare i forhold til konkurentene. Dette var jo et bra tilbud da, så kanskje! Et lite minus er oppløsningen på skjermen 1024x768 er litt lite.. IBM vet man i allefall har knallbra kvalitet! veier i grunn opp litt bedre specs hos "ukjente" merker.. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Athlon XP har et stooort problem med varme og da også lyd. Jeg har ikke aning om hvilke modifikasjoner de har gjort med XP-M, men de må være store... plz. Du er klar over at de siste P4'ene har et høyere effektforbruk enn Athlon XP modellene? Med din logikk må ihvertfall intel sine modifikasjoner være enda større. Lenke til kommentar
Smackeroo Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Noen som kan gi noen litt klarere svar her? Støyer ze4417 mye eller ikke? Er XP-M mye dårligere enn Pentium M? Lenke til kommentar
caza Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Høres ut som du leter etter en Dell Inspiron 500m. Sitter og skriver på en nå. Veldig fornøyd. Helt lydløs. Bra skjerm og tastatur. Oppgraderte til 1.4,40giga 5400rpm 512ram. Blir litt varm når jeg har den i fanget over lang tid. Under hd. Synes ikke det er noe problem. Er veldig fornøyd. Min første laptop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå