STURM Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 En kompis kjøpte nettopp nytt system. Det ser slik ut: msi k7t turbo-r (raid) athlon 1.33 WD 40gig HD 256 original pc133 sdram dette hadde han fra før: plextor 40xmax cd-rom scsi sanyo (nichimen) 12x4x32 scsi tekram 390/u scsi kontroller abit siluro gf 256 et aller annet nettverkskort Så til problemet!!! maskinen funker greit når ikke scsi kabelen er koblet til scsi kortet. Når jeg kobler til kabelen starter maskinen greit, men når jeg prøver å accesse HD eller cd så låser driten seg. jeg har bare flyttet scsi oppsettet fra den gamle til den nye maskinen uten å forandre noen jumpere(har ikke peil på scsi jeg). HVA ER FEIL??? Det er det samme i win9x og w2k. har installert via 4in1 og siste driver til scsi kortet. PLEASE HELP!!!!(jeg knuser snart hele maskinen!!HEHE) Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Prøv å flytte SCSI kortet til en annen PCI port. Det kan være en konflikt der det står nå. Sørg også for at det er siste biosversjon på hovedkortet. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Enig med han over... scsi kort bør ikke stå i PCI 1 eller 5 på det HK'et Lenke til kommentar
STURM Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg har prøvd alle pci slotene uten resultat. Men jeg oppgraderte bios'en på hk'et, og nå tror jeg det funker.(en litt forsiktig HURRA) scsi kortet står forøvrig i pci slot 1 nå.(under agp) Det funket ikke i slot 5. biosen på scsi kortet kom ikke frem i oppstarten. Takk for tipsene!! Hilsen en glad ridder _________________ celeron 800@1000 abit be6-II 512mb ram gf2 wd 30gb LG 8*4*32 [ Denne Melding var redigert av: STURM på 2002-02-08 15:23 ] Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Tekram scsi-kort har hatt MYE problemer med pc'er som har amd-cpu ... vet ikke om det er cpu'n eller chipset'et som har vært problemet, har bare konstatert at ved å bytte til adaptec kontroller funka alt fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå