Gå til innhold

Hvordan ta i bruk SD-minnet i Android 2.3? (Samsung Galaxy Xcover)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en Samsung Galaxy Xcover. Enn så lenge har jeg bare lastet ned en håndfull apps som er nyttige eller morsomme, men i går fikk jeg beskjed om at "lagringsplassen er full". Det ser ut til at alt har blitt lastet ned til det usle internminnet på 150MB, heller enn til SD-kortet på 2GB (venter på et kort på 32GB fra DX). Men jeg greier ikke å finne ut hvordan jeg skal få telefonen til å bruke SD-kortet heller enn internminnet... Noen tips?

Telefon: Samsung Galaxy Xcover GT-S5690

Android: 2.3.6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret! Må jeg altså ha en app for en så vesentlig funksjon? Nå har jeg også prøvd å laste ned mer, og får plass til det. Det virker som om mobilen automatisk har tatt i bruk SD-kortet. Ikke så lett å forstå som helt grønn smartphonist... ;)

Lenke til kommentar

Er det som er så drit med lite internminne på mobilen. Har en Desire med samme problemet. Uten root er det ikke mye mer å gjøre enn å flytte de manuelt over på minnekortet, men hvis du rooter kan du partisjonere en del av minnekortet til å fungere som en del av internminnet. Det er dog kanskje en litt avansert ting å gjøre hvis du er helt ny med smarttelefoner.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Måtte kjøpe en "smartphone" for å skjønne at de var langt fra smart... Så trist! Rooting antar jeg er noe som krever en del innlesing? Jeg har lurt litt på det med tanke på SonyEricsson sitt flotte Android-interface. Som dere skjønner var utvalget mitt begrenset mellom denne her, Xperia Active og Motorola Defy+.

Lenke til kommentar

Ville heller gått for Defy+. Er den beste av de som tåler litt spør du meg. Skjønner ikke hvorfor produsenter fortsetter å lage telefoner med håpløst lite lagringsplass. Kan ikke koste mange kronene ekstra å kjøre på med f.eks. 2gb.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan ikke si at jeg angrer, men jeg har merket meg at de par hundre kronene ekstra kjøper bedre internminne og kamera, samt at 200mah mer batteri har faktisk litt å si, så prekær som batterisituasjonen er med smartphone. Batteritiden er jo det mest latterlige! Det stå mellom de to for meg, men så falt jeg irrasjonelt for den pene Samsungen...og hadde Samsung B2100 fra før.

Har du et godt sted å begynne på å lese om rooting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...