johome Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Kan du prøve å laste den ned her Tror det skal virke. Edit : Jeg klarte også å laste ned fra den første linken. Endret 24. januar 2012 av johome Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Takk takk. Det gikk fint med den nye linken. Prøvde "den gamle" med både Opera og Firefox med samme resultat. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Det er bra Nå gjelder det bare å få det til å virke. Da kan du også bruke det til å rense alle fremtidige SSD'er. Vanlig fremgansmåte å enten lage et image av OS'et , eller bruke det kloneprogrammet som du har brukt. Klon så OS'et til en annen SSD/snurredisk. Rens med HDDErase 3.3 Klon så OS'et tilbake/ gjennopprett imaget. SSD liker nemlig den fremgangsmåten. ______ Angående det HK'et ditt , så kjenner jeg desverre ikke til det. Jeg har også HK ifra Asus. Der navigere jeg frem slik : Main > Storage Configuration > SATA Configuration > Configure SATA as Deretter kan jeg velge AHCI - RAID - IDE Endret 24. januar 2012 av johome Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 En liten oppdatering ang. Asus P5K. Søkte på Google og fant denne siden : BIOS-Mods Ser ut til å fungere, kan nå velge mellom IDE og AHCI ! Blir å reinnstallere den stasjonære og prøve ut HDDErase/EaseUS .Har desverre ikke annledning før om en 14 dagers tid. Takker for all hjelp ! Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg glemte faktisk noe angående bruk av HDDerase 3.3 ( må bare gjenta det , siden jeg selv rotet fælt med dette de første gangene jeg brukte programmet) Altså skal BIOS stå i AHCI modus , når du kloner Sett så den til IDE/Compatible modus Putt inn CD'en , og bruk programmet Når SSD'en er renset , settes BIOS tilbake til AHCI Klon så tilbake OS'et Tror faktisk at du får dette til Lenke til kommentar
holvik Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Da har jeg innstallert på nytt på den stasjonære. Brukte HDDrase 3.3 ,og oppdaterte firmware på SSD'en. Vil takke johome for glimrende veiledning ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå