Querke Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Hei, har kjøpt meg ny PC. Men har et veldig så rart og irriterende problem. Når jeg først boota PC'en (etter w7 x64 prof.) så "lagget" musen ganske mye på skrivebordet. Fant ut at det var hele OS som lagget Laggen ble nogenlunde bedre etter windows hadde kommet seg til ro. Men når jeg åpner spill nå, så får jeg skjerm flimmer som F! (hvite gjennomsiktige streker som går oppover skjermen. Pluss i noen tilfeller, så kommer det solide hvite streker som er ca. 1 cm bred, og 2mm høy.) Dette er både i spillet, og i OS (skrivebord etc). Jeg har også merket at når ingen spill kjører, så er fortsatt problemet der. Men ikke så kraftig. Musen (altså Os'et) vil også "lagge" når PC'en har en del oppgaver å fordøye. Har feilsøket som en GAL. Og finner ikke ut av problemet. Har til nå gjort: - Oppdaterte alle drivere, hovedkort, skjermkort og nettverkskort. - Prøvd med to andre skjermer. - Prøvd å sette på høyere refresh rate på skjermen (får den ikke høyere enn 60hz). - Overklokka skjermkortet til de grader. - Bytta ut skjermkort med en gtx 270 (gammelt men solid kort). - Tatt ut USB'er, og nettverkskort. - Byttet skjermkabler. - Tror kanskje problemet ligger i BIOS (oppdatere den). Eller at hard disken (green versjon, som er dritt har jeg hørt) er for svak. Hva tror dere? Legger med en liste av komponentene mine. Håper dere kan prøve å sette dere inn i problemet mitt, og prøve å hjelpe meg. Etter en uke uten ny PC, så er jeg dritt lei! Uansett, ALL hjelp er velkommen, og jeg skal oppdatere posten min flere ganger hver dag. Helt til problemet er løst. HardDisk (med OS): Western Digital, green 1tb DVD rom: Lite-On DVD+rw Prosessor: Intel i5-2500k Monitor (led): BenQ 24" LED GL2450HM Skjermkort: Gainward GeForce GTX 580 1536MB, 2.0 "Good" Strømforsyning:Corsair TX V2 750W PSU Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO Nettverkskort: Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI Kabinett: CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower Tastatur: Logitech Wireless Keyboard Mus: Razer Deathadder Respawn Takk for all hjelp, og god helg Bendik Endret 20. januar 2012 av Querke Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hei, har kjøpt meg ny PC. Men har et veldig så rart og irriterende problem. Når jeg først boota PC'en (etter w7 x64 prof.) så "lagget" musen ganske mye på skrivebordet. Fant ut at det var hele OS som lagget Laggen ble nogenlunde bedre etter windows hadde kommet seg til ro. Men når jeg åpner spill nå, så får jeg skjerm flimmer som F! (hvite gjennomsiktige streker som går oppover skjermen. Pluss i noen tilfeller, så kommer det solide hvite streker som er ca. 1 cm bred, og 2mm høy.) Dette er både i spillet, og i OS (skrivebord etc). Jeg har også merket at når ingen spill kjører, så er fortsatt problemet der. Men ikke så kraftig. Musen (altså Os'et) vil også "lagge" når PC'en har en del oppgaver å fordøye. Har feilsøket som en GAL. Og finner ikke ut av problemet. Har til nå gjort: - Oppdaterte alle drivere, hovedkort, skjermkort og nettverkskort. - Prøvd med to andre skjermer. - Prøvd å sette på høyere refresh rate på skjermen (får den ikke høyere enn 60hz). - Overklokka skjermkortet til de grader. - Bytta ut skjermkort med en gtx 270 (gammelt men solid kort). - Tatt ut USB'er, og nettverkskort. - Byttet skjermkabler. - Tror kanskje problemet ligger i BIOS (oppdatere den). Eller at hard disken (green versjon, som er dritt har jeg hørt) er for svak. Hva tror dere? Legger med en liste av komponentene mine. Håper dere kan prøve å sette dere inn i problemet mitt, og prøve å hjelpe meg. Etter en uke uten ny PC, så er jeg dritt lei! Uansett, ALL hjelp er velkommen, og jeg skal oppdatere posten min flere ganger hver dag. Helt til problemet er løst. HardDisk (med OS): Western Digital, green 1tb DVD rom: Lite-On DVD+rw Prosessor: Intel i5-2500k Monitor (led): BenQ 24" LED GL2450HM Skjermkort: Gainward GeForce GTX 580 1536MB, 2.0 "Good" Strømforsyning:Corsair TX V2 750W PSU Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO Nettverkskort: Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI Kabinett: CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower Tastatur: Logitech Wireless Keyboard Mus: Razer Deathadder Respawn Takk for all hjelp, og god helg Bendik Hei! Sa du ny pc?? Da er det vel garanti vel`? Eller? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Bruker du VGA-kabel? Isåfall, prøv med DVI. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Er vel garanti ja, men har så veldig lyst til å fikse problemet Har prøvd DVI kabel, og det gjor ting bedre. Men i spill så får man flimmeret igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå